معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: برداشت مصالح شن و ماسه از بستر رودخانه ها و مسیل های تا پایان خرداد ماه ممنوع هست و در صورت مشاهده برداشت غیر مجاز با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی پریسا عابد پور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای جلوگیری از ایجاد سیل در فصل سیلاب برداشت مصالح شن و ماسه از بستر رودخانه ها و مسیل های تا پایان خرداد ماه ممنوع هست و در صورت مشاهده برداشت غیر مجاز با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.

وی افزود: با آغاز فصل سیلاب که از 15 آبان ماه هر سال شروع و تا پایان خرداد ماه هرسال ادامه دارد و در این باز هیچ گونه مجوزی برای برداشت مصالح شن و ماسه از بستر رودخانه ها صادر نمی شود.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: در مدت زمان فصل سیلاب که با ممنوعیت برداشت مصالح شن وماسه مواجه هستیم ، برداشت از مناطق حساس و سیل خیز که ازسوی شرکت آب منطقه ای استان اعلام می گردد و نیاز به لای روبی داراند مجوز برداشت صادر می گردد.

پریسا عابد پور افزود: برای پروژه های عمرانی از بابت برداشت مصاح شن و ماسه ممنوعیتی وجود ندارد و این پروژه ها جزو مستثنائات هستند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی به عملکرد واحد شن و ماسه این معاونت اشاره کرد و گفت: در سال گذشته تعداد 91 فقره مجوز برداشت مصالح شن وماسه رودخانه ای در استان به حجم 972 هزارو 435 متر مکعب جهت مصرف در پروژه های عمرانی و واحدهای شن وماسه صادر گردید.

عابدپور یادآور شد: هرگونه برداشت مصالح از مسیل ها ، بستر رودخانه ها، خاک روس و مصالح کوهی برای تمامی پروژه های دولتی و خصوصی با دریافت مجوز برداشت از سازمان صنعت، معدن وتجارت استان مجاز می باشد در غیر این صورت برداشت غیر مجار محسوب وبا برخورد قانون روبرو خواهند شد.

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.