معاون  سیاسی،امنیتی و اجتماعی  فرماندار سلماس گفت: استفاده از نان سبوس دار در بین مردم فرهنگسازی شود.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، عباس محمدزاده گلعذانی در جلسه کارگروه ساماندهی آرد و نان و گندم شهرستان سلماس اظهار کرد : با توجه به اینکه نان یقوت غالب مردم  بوده و هیچ جایگزینی ندارد بنابراین باید با دقت و نظارت کامل، امور آرد و نان شهرستان را رصد کرده و در جهت برطرف کردن مشکلات، تعامل و اهتمام جدی صورت پذیرد .

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی فرمانداری سلماس تصریح کرد: متأسفانه در سال‌های اخیر اقبال عموم مردم به سمت خرید نان‌های با ظاهری سفید افزایش یافته در حالی که این نوع نان، دارای درجه کیفی بسیار پایینی از لحاظ ارزش غذایی است .

محمدزاده گلعذانی افزود: در مقابل، نانوایان نیز برای جلب مشتری بیشتر به استفاده از آرد سفید بدون سبوس روی آورده‌ تا جایی که متاسفانه حتی نان‌های سنتی کشورمان مانند سنگگ با آرد سفید تهیه و عرضه می‌شود .

وی گفت: بنابراین می توان با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی درست در بین مردم در زمینه عرضه نان با کیفیت در سطح شهرستان گام های اساسی را برداشت .

معاون فرماندار سلماس خاطرنشان کرد: باید در راستای حل مشکل تامین هزینه های مالی بازرسان بکارگیری شده در حوزه گندم، آرد و نان، کمیته جداگانه ای تشکیل و پس از انجام بررسی های مربوط تصمیمات لازم اتخاذ شود .

وی با اشاره به فواید استفاده از سبوس در نان و همچنین مضرات استفاده از نان هایی که در پخت آنها از آردهای با درصد سبوس گیری بالا استفاده شده است بر لزوم فرهنگسازی مردم در استفاده از نان با ارد سبوس دار تاکید کرد و گفت: باید شبکه بهداشت و درمان شهرستان سلماس هماهنگی و برنامه ریزی های لازم را به منظور  اقدامات اطلاع رسانی و تبلیغات مربوط به عمل آورد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.