به گزارش ایرنا، علی مکرمی روز چهارشنبه در حاشیه آیین کلنگ زنی محور تکاب - دندی - زنجان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به وجود مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان و ببش از 170 ثبت ملی تاریخی و طبیعی در تکاب اظهار داشت: صنعت گردشگری این شهرستان به علت وضعیت نامناسب محورهای مواصلاتی متناسب با ظرفیت های گردشگری و کیفیت و تعدد اماکن تاریخی و باستانی رونق و توسعه نیافته است.
وی با اشاره به ضرورت بهبود محورهای مواصلاتی با توجه به دوری از مرکز استان و سخت گذر و برف گیر بودن جادهای منتهی به این شهرستان اضافه کرد: بهبود و توسعه راه های دسترسی و اجرای مطلوب و مناسب طرح های جاده ای از نیازهای اصلی توسعه و عمده ترین مطالبه مردمی در تکاب به شمار می رود.
وی با بیان اینکه امسال چند طرح مهم جاده ای از جمله احداث محور تکاب- دندی و بهسازی محور تکاب - شاهیندژ اجرا می شود، ابراز امیدواری کرد که با اجرای طرح های توسعه جاده های این شهرستان بخش مهمی از مشکلات زیرساختی این شهرستان برطرف شده و گام بزرگی در راستای محرومیت زدایی از این شهرستان برداشته شود.
فرماندار تکاب اظهار داشت: سفر استاندار و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی آذربایجان غربی و برگزاری نخستین جلسه شورای برنامه ریزی استان در سال 1398 در این شهرستان نشانه همت بالا و اراده جدی مقام عالی استان برای رفع محرومیت از تکاب است.
مکرمی گفت: این سفر زمینه ساز تخصیص اعتبارات ویژه برای اجرای طرح های عمرانی و تکمیل طرح های نیمه تمام تکاب شد و گام موثری برای توسعه زیرساخت های این شهرستان به شمار می رود.
به گزارش ایرنا، استاندار آذربایجان غربی و نایب رییس مجلس شورای اسلامی به منظور شرکت در نخستین جلسه شورای برنامه ریزی استان با محوریت توسعه تکاب و بازدید و کلنگ زنی چند طرح عمرانی امروز/چهارشنبه/به تکاب سفر کردند.
همچنین استاندار آذربایجان غربی و نایب رییس مجلس شورای اسلامی در این سفر یک روزه به همراه جمعی از مسوولان استانی و محلی با خانواده جانباز شهید عباس الطافی نیز دیدار کردند.
تکاب با 81 هزار نفر جمعیت در منطقه ای کوهستانی در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
7514/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.