محمد حضرت پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح افق 1404 شهر ارومیه از سال 1391 عملیاتی شده و تنها 30 درصد از انجام برنامه های تدوین شده در آن باقی مانده است.
وی اضافه کرد: تمام تلاش مدیریت شهری در تحقق افق 1404 شهر ارومیه یعنی تحقق شهر «سبز، پاک، فرهنگی، مجهز به فناروی اطلاعات و حمل و نقل ریلی و برخوردار از اقتصاد پویاست».
وی اظهار داشت: در راستای این طرح رینگ میانی شهر ارومیه با 17 تقاطع غیر همسطح وارد فاز اجرایی شد و در حال حاضر از 17 تقاطع غیر همسطح فقط تقاطع غیر همسطح آذربایجان باقی مانده که آن نیز در دست انجام است.
وی ادامه داد: با ساخت این رینگ، زمان رسیدن شهروندان از مبدا به مقصد از 40 دقیقه به 15 دقیقه کاهش یافته است.
شهردار ارومیه از اجرای کمربند دوم ارومیه به طول 29 کیلومتر نیز خبر داد و افزود: این کمربندی با هدف رسیدن به شهر سالم انجام می شود.
حضرت پور گفت: همچنین در راستای اجرای طرح افق 1404 و نگاه فرهنگی به شهر ارومیه 15 فرهنگسرا در مناطق مختلف این شهر راه اندازی شده است.
وی با بیان اینکه هفتمین جشنواره گل ها در 12 اردیبهشت ماه جاری به مدت سه روز در پارک گوللرباغی ارومیه برگزار می شود، بیان کرد: در هفت سال گذشته به منظور برخورداری شهروندان از فضای سالم و پاک 300 هکتار فضای سبز در سطح شهر ارومیه ایجاد شده است.
وی ادامه داد: شهرداری ارومیه در هفت سال گذشته بر اساس برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلند مدت قطار توسعه و عمران در شهر به حرکت درآمده است تا مردم نسبت به عملکرد مدیریت شهری رضایت داشته باشند.
به گزارش ایرنا، ارومیه بزرگترین شهر آذربایجان غربی است که بیش از 11 هزار هکتار مساحت دارد و طبق سرشماری سال 95 بیش از 730 هزار نفر در آن زندگی می کنند.
8137/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.