به گزارش ایرنا، ایرج شجاعی روز سه شنبه در جلسه جمع بندی ستاد خدمات سفر مهاباد افزود: دستگاه های مختلف ستاد خدمات سفر در این شهرستان خدمات شایسته و رضایت‌بخشی را در پذیرایی از میهمانان و مسافران نوروزی ارائه کردند.
وی ادامه داد: در طول این ایام 151 هزار و 976 گردشگر از جاذبه های طبیعی و دست ساز مهاباد دیدن کردند که در این مدت در بین جاذبه های گردشگری این شهرستان بازارچه ها، غار آبی سهولان، سد مهاباد و جاذبه های تاریخی فرهنگی به ترتیب دارای بیشترین تعداد بازدیدکننده بود.
شجاعی با بیان اینکه از ابتدای طرح نوروزی تاکنون 19 هزار و 257 نفر در اماکن اقامتی مهاباد اقامت داشتند، اضافه کرد: با توجه به وضعیت نامناسب جوی در طول ایام تعطیلات نوروز امسال و اطلاع رسانی های عمومی مبنی بر خودداری از سفرهای غیرضروری، تعداد گردشگران و بازدیدکنندگانی که این شهرستان را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کرده بودند رضایت بخش بود.
فرماندار مهاباد با اشاره به رتبه نخست این شهرستان در اسکان فرهنگیان آذربایجان غربی بیان کرد: 6 هزار و 797 نفر از ابتدای فعالیت مراکز پذیرش و اسکان میهمانان فرهنگی نوروزی تا پایان روز دوازدهم فروردین ماه در این شهرستان پذیرش شده اند.
شجاعی اظهار داشت: این تعداد مسافر شامل یک هزار و 917 خانوار در قالب 17 هزار و 243 نفر روز است که در مراکز اقامتی آموزش و پرورش پذیرش و اسکان داده شده اند.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی رتبه نهم گردشگری در میان استان های کشور را دارد و یکی از اصلی ترین مقاصد گردشگران این استان نیز شهر مهاباد و جاذبه های گردشگری آن است.
مهاباد 92 اثر تاریخی ثبت شده ملی دارد که سد مهاباد، غار سهولان، تالاب کانی برازان، موزه و حمام میرزا رسول، تخته سنگی فقره قا، برده کنته و مسجد جامع از مهم ترین اثرهای تاریخی و جاذبه های گردشگری این شهرستان است.
مهاباد دارای 133 اتاق در قالب چهار هتل، 49 اتاق در قالب سه مهمانپذیر و 11 سویت در قالب یک هتل آپارتمان است.
ستادهای اسکان آذربایجان غربی در 16 منطقه در شهرهای ارومیه، سلماس، خوی، چالدران، چایپاره، شوط، ماکو، پلدشت، نقده، مهاباد، میاندوآب، پیرانشهر، سردشت، تکاب، بوکان و شاهین دژ در ایام تعطیلات نوروزی فعال است.
9903/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.