به گزارش ایرنا، سیدمحمد عابدی روز دوشنبه در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خوی افزود: عمده کالاهای قاچاق در این مدت شامل سیگار، لوازم خانگی، لوازم یدکی، طلا، سموم کشاورزی، بذر و لوازم دندان پزشکی بود.
وی اضافه کرد: برخورد قاطع و جدی با قاچاقچیان کالا و ارز در شهرستان، نظام اقتصاد داخلی را پویا و متعادل کرده است .
وی با اشاره به اینکه بحث قاچاق کالا و ارز یکی از اهداف دشمن برای ضربه زدن به نظام اقتصادی کشور است، بیان کرد: دشمن با ورود کالاها از مبادی غیررسمی به داخل کشور سبب می‌شود تا تولیدات داخلی کشور تحت‌الشعاع و دچار رکود شود و از طرفی کالاهای داخلی بی‌کیفیت و فرصت‌های اشتغال نیز از بین برود.
فرماندار خوی با اشاره به نامگذاری سال 1398 از طرف مقام معظم رهبری به سال رونق تولید اظهار داشت: تاکید معظم له به موضوع تولید در سال های گذشته اهمیت آن را نشان می دهد و ما مسوولان نیز باید به موضوع تولید که نقش بسزایی در اقتصاد کشور دارد، اهتمام جدی داشته باشیم.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی از جمله استان های درگیر با معضل قاچاق کالا و ارز در کشور به شمار می رود که سالانه دهها میلیارد ریال محکومیت برای قاچاقچیان در این استان اعمال می شود.
طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان غربی حدود 967 کیلومتر است؛ این استان از طرف شمال 149 کیلومتر مرز آبی از طریق رودخانه ارس با جمهوری خودمختارنخجوان، از طرف شمال و مغرب 566 کیلومتر مرز خاکی با کشور ترکیه و از طرف غرب 252 کیلومتر مرز خاکی با کشور عراق دارد.
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.