شیروان یاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع آثار ارسال شده به دبیرخانه این جشنواره 593 اثر از کردستان، 122 اثر از کرمانشاه، 102 اثر از آذربایجان غربی و 82 اثر نیز از استان ایلام به دبیرخانه ارسال شده است.
وی با اشاره به اینکه بخش کُردی متمایز از بخش فارسی داوری خواهد شد، افزود: داوران بخش کُردی از اساتید روزنامه نگاری مسلط به زبان کُردی انتخاب شده و آثار بخش فارسی هم توسط اساتید کشوری داوری خواهد شد.
دبیر نخستین جشنواره رسانه های کُردی اضافه کرد: از جمله برنامه های جانبی نخستین دوره این جشنواره برگزاری کارگاه های آموزشی با حضور اساتید روزنامه نگاری از اقلیم کردستان عراق است.
«یاری» با اشاره به تغییر دوباره زمان برگزاری این جشنواره نیز گفت: این جشنواره قرار بود روزهای چهارم و پنجم اردیبهشت سال جاری برگزار شود اما با توجه با سفر رییس جمهوری به کردستان، این زمان به 9 و 10 اردیبهشت تغییر پیدا کرد.
نخستین جشنواره رسانه های کُردی در 2 بخش زبان کُردی و فارسی به میزبانی سنندج و به همت خانه مطبوعات کردستان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و با حمایت معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری استانداری کردستان برگزار می شود.
3020/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.