به گزارش ایرنا استاندار آذربایجان غربی شامگاه چهارشنبه در این تماس تلفنی به کمک های مردم نوع دوست این استان در مواقع بحرانی به هموطنان شان اشاره کرد و گفت: مردم و دستگاه های اجرایی استان به منظور کمک رسانی بیشتر به مردم سیل زده لرستان همراهی مناسبی دارند.
محمدمهدی شهریاری افزود: راه اندازی پویش انسانیت، کمپین های کمک به مردم لرستان در شهرستان های مختلف استان، برپا کردن موکب و حضور سازمان های مردم نهاد و شهرداری ها و دستگاه های اجرایی در مناطق سیل زده از جمله اقدامات آذربایجان غربی در مناطق سیل زده این استان است.
وی با اعلام تاسف از وضعیت به وجود آمده در بخش هایی از استان لرستان بالاخص «معمولان» و «پلدختر» و سایر مناطق بحران زده این استان، بیان کرد: تمامی کمک رسانی ها با هدف کاهش آلام و دردهای مردم سیل زده لرستان انجام می شود.
وی در ادامه ضمن اعلام آمادگی برای امدادرسانی بیشتر به مردم استان لرستان از آخرین وضعیت مناطق سیل زده لرستان نیز اطلاع یافت.
استاندار لرستان نیز در این تماس تلفنی ضمن ارائه آخرین وضعیت مناطق سیل زده از همراهی و نقش آفرینی مردم آذربایجان غربی قدردانی کرد و افزود: مردم قدرشناس لرستان این همراهی را از یاد نخواهند برد و از بابت حس بزرگ نوع دوستی و ایثارگرایانه مردم آذربایجان غربی قدردان هستند.
«سید موسی خادمی» ابراز امیدواری کرد با اقدامات انجام یافته و کمک های نهادهای مرتبط و مردم نوع دوست کشور، هرچه زودتر آرامش به مناطق سیل زده کشور از جمله لرستان، ایلام، خوزستان و گلستان برگردد.
به گزارش ایرنا، سه شنبه /13 فروردین/ اولین محموله کمک های امدادی آذربایجان غربی توسط سه دستگاه کامیون شامل چادر، پتو، چند تانکر آب و بسته های غذایی یک ماهه بارگیری و به ایلام ارسال شد.
همچنین محموله کمک های مردمی این استان شامل سه کامیون 10 چرخ به ارزش یک میلیارد و 570 میلیون ریال بامداد روز /پنجشنبه 15 فروردین/ به مناطق سیل زده لرستان ارسال شد.
محموله پنج تنی گوشت نیز روز پنجشنبه /15 فروردین/ با همکاری قرارگاه حمزه سید الشهدا (س) و استانداری آذربایجان غربی به مناطق سیل زده ارسال شد.
اقلیت های دینی استان نیز روز جمعه /16 فروردین/ یک کامیون شامل اقلام مختلف خوراکی و پتو، مواد بهداشتی، پوشک بچه، نوار بهداشتی، انواع مایع شوینده ظروف و لباس، انواع شامپو، دستمال کاغذی و 200 جفت کفش بچگانه مورد نیاز سیل زدگان را به این مناطق ارسال کردند.
همچنین روز جمعه /16 فروردین/ نیز با دستور استاندار آذربایجان غربی 6 دستگاه کمپرسی 10 چرخ، یک دستگاه کمپرسی 6 چرخ، یک دستگاه لودر و یک دستگاه کشنده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با هدف آواربرداری و بازسازی مناطق سیل زده به این مناطق فرستاده شد.
ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی نیز به همراه 25 نفر نیروی انسانی ماهر روز شنبه /17 فروردین/ در راستای کمک به سیل زدگان لرستان به این مناطق ارسال شد؛ این خودروها شامل 2 دستگاه بلدوزر، 2 دستگاه گریدر، سه دستگاه کامیون، 2 دستگاه تانکر آب و سوخت، سه دستگاه وانت پیکاپ، یک دستگاه بیل مکانیکی، 2 دستگاه تریلی و 2 دستگاه لودر همراه با پنج دستگاه تریلی کمرشکن است.
تاکنون مردم نیکوکار آذربایجان غربی برای کمک به سیل ‌زدگان در نقاط مختلف کشور 6 میلیارد و 600 میلیون ریال در اختیار این نهاد قرار داده اند؛ در حال حاضر 93 پایگاه ثابت و سیار کمیته امداد امام خمینی (ره) و همچنین مراکز نیکوکاری مساجد در این استان با هدف جمع آوری کمک های مردمی به سیل زدگان فعالیت دارد.
3072/9918
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.