رحمان احمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این ماموریت ها شامل 248 مورد آتش سوزی علف های هرز و خشکیده، 47 مورد آتش سوزی در منازل مسکونی، 30 مورد آتش سوزی خودرو و موتورسیکلت، 25 مورد آتش سوزی اماکن تجاری و مابقی مربوط به اتصالات برق و اشیای متفرقه بود.
وی ادامه داد: در مدت یک سال گذشته 482 مورد از عملیات امداد و نجات انجام شده توسط این آتش نشانی در محدوده شهری و 56 مورد نیز در خارج از محدوده شهری انجام شده است.
احمدی با اشاره به اینکه 27 درصد ماموریت های آتش نشانی در بخش عملیاتی امدادی بوده است، بیان کرد: از این تعداد 42 مورد حوادث جاده ای و تصادفات، 43 مورد دفع حیوانات موذی، 18 مورد گیر کردن حلقه در انگشت و مابقی امداد رسانی متفرقه شامل گیر کردن در آسانسور، نجات حیوانات اهلی، رفع نشست گاز و سیلاب بوده که با موفقیت انجام شده است.
مدیرعامل سازمان آتش ‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد اضافه کرد: در این مدت 93 نفر شامل 69 نفر مرد و 21 نفر زن و سه نفر کودک نیز در این حوادث مصدوم شده و 23 نفر از جمله 16 مرد و هفت زن نیز فوت کرده اند.
احمدی اظهار داشت: امسال 314 گواهی ایمنی نیز برای 249 ساختمان و 65 مورد واحد تجاری و آموزشی در سطح این شهرستان صادر شده است.
وی یادآور شد: برای افزایش ایمنی و حفظ سلامت شهروندان، صدور پایان کار آپارتمان ها از سوی شهرداری مهاباد، منوط به نصب و راه اندازی کپسول و تجهیزات آتش نشانی در آنهاست.
احمدی با بیان اینکه آموزش افراد در نحوه مقابله با حوادث از عوامل کاهش آسیب های جانی و مالی است، گفت: نکات ایمنی و راه های مقابله با آتش سوزی، توسط ماموران این سازمان به دانش آموزان، مربیان و کارکنان ادارات به صورت رایگان ارایه و از ابتدای امسال تاکنون 60 کلاس آموزشی نیز در این زمینه تشکیل شده است.
وی افزود: شهروندان برای برخورداری از هرگونه راهنمایی و مشاوره ایمنی با شماره تلفن 125 این سازمان در طول شبانه روز می توانند تماس حاصل کنند.
به گزارش ایرنا هم اکنون این سازمان در مهاباد در قالب سه ایستگاه، 42 نفر پرسنل عملیاتی و با برخورداری از هشت دستگاه خودرو سبک و نیمه سنگین، عملیات امداد و نجات و اطفای حریق را انجام می دهد.
مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
9903/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.