کامیار داهیم روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 43 اکیپ بازرسی بهداشتی دامپزشکی استان با بکارگیری نزدیک به 60 نفر از ناظران و بازرسان بهداشتی در 12 و 13 فروردین در سطح استان در آماده باش کامل هستند.
وی گفت: هیچ گونه اغماضی در تخلفات بهداشتی حوزه سلامت و امنیت غذایی جامعه در ایام تعطیلات نوروز وجود ندارد و با افرادی که بهداشت و سلامت غذایی جامعه را به مخاطره اندازند با همکاری دستگاه قضایی به شدت برخورد می شود.
داهیم از شهروندان خواست گوشت قرمز، سفید و آلایش خوراکی مورد نیاز خود را از مراکز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کرده و به هنگام خرید به مهر بهداشتی و نیز به مشخصات مندرج در روی بسته بندی لاشه و نیز برچسب ‌هایی که در قسمت ران لاشه‌ها با تاریخ تولید، انقضاء و مشخصات دام ذبح شده نصب می‌شود، دقت کنند و به هنگام خرید مرغ و آلایش خوراکی دامی به تاریخ تولید و انقضاء محصول حتما توجه داشته باشند.
وی گفت: اکیپ های بازرسی بهداشتی دامپزشکی در زمینه نظارت بهداشتی بر عرضه فرآورده های خام دامی و کشتار کنار جاده ای از ساعت هشت صبح تا 20 سیزده بدر آماده اند تا بر اماکن توزیع و عرضه انواع گوشت و فرآورده های خام دامی نظارت بهداشتی داشته باشند.
«داهیم» از همه مسافران و شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی اعم از کشتار دام در کنار جاده ها، تفرجگاه ها، فروش گوشت قرمز فاقد مهر بازرسی دامپزشکی، فروش لاشه مرغ غیر بسته بندی شده، حمل غیرمجاز گوشت در خودروهای غیرمجاز و فاقد یخچال، فروش انواع گوشت و فرآورده های خام دامی دارای ویژگی های نامطلوب، غیربهداشتی و غیره را به شبکه های دامپزشکی اطلاع دهند تا برخورد قانونی با متخلفان انجام شود.
به گزارش ایرنا طرح نظارت بهداشتی بر اماکن و مراکز عرضه فرآورده های خام دامی در آذربایجان غربی از 25 اسفند 1397 تا 17 فروردین 1398به صورت ویژه اعمال می شود.
7125/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.