به گزارش ایرنا محمدمهدی شهریاری روز یکشنبه در سومین جلسه ستاد مدیریت بحران آذربایجان غربی طی سال جاری، افزود: در ابتدای سال بارش های مناسبی را نظیر سراسر کشور در این استان شاهد بودیم ولی برنامه ریزی های خوبی در راستای استفاده بهینه از این بارندگی انجام شد که نگرانی ها را کاهش داد.
وی با شکرگزاری از بارش نعمت الهی در ابتدای سال، اضافه کرد: وظیفه ما در این خصوص استفاده بهینه و مدیریت مناسب است و باید با همه توان برای بهره مندی از برکت های الهی گام برداریم.
وی بر لزوم لایروبی 140 کیلومتر از رودخانه های آذربایجان غربی برای جلوگیری از بروز مشکل در بارش های آتی تاکید کرد و ادامه داد: 35 کیلومتر از این طرح با تامین اعتبار استانی اجرایی می شود و بقیه آن را نیز می توان از محل اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه تامین کرد.
استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: هزینه لایروبی به مراتب کمتر از هزینه های ناشی از بروز خسارت و حوادث است و با توجه به این امر، لایروبی انهار و رودخانه ها باید در اولویت قرار گیرد.
«شهریاری» اظهار داشت: اجرای طرح های آبخیزداری توسط اداره کل منابع طبیعی، اصلاح جاده دریا با استفاده از اعتبار ستاد احیا و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در بستر و حریم رودخانه ها از جمله مواردی است که باید مدنظر مدیران قرار گیرد.
وی با قدردانی از همراهی رسانه ها در راستای ایجاد آرامش در بین مردم، گفت: فرمانداران و مدیران حوزه های مرتبط با مدیریت بحران، همکاری تنگاتنگی با رسانه ها داشته باشند تا نگرانی های مردم کمتر شود.
وی با اشاره به اینکه محدودیت منابع برای اقدامات فوری و اورژانسی مدیریت بحران در استان وجود ندارد، اظهار داشت: تمامی دستگاه های مرتبط تا جایی که امکان دارد، برای جلوگیری از آسیب های احتمالی تلاش کنند.
مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با بیان اینکه بارندگی امروز/یکشنبه/ تا ساعت 23 ادامه دارد، گفت: متوسط بارش در استان حدود 345 میلی متر است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 51 درصد افزایش دارد.
حبیب عبدلی افزود: بیشترین بارش ها در 120 ساعت گذشته مربوط به شهرستان سردشت با 92 میلی متر بوده است.
وی ادامه داد: برای راه اندازی زیر ساخت های ویژه و رادار هواشناسی 55 میلیارد ریال اعتبار لازم است که در صدد هستیم اعتبار آن را از طریق استانی و ملی تامین کنیم.
علیرضا ملامحمدی زاده، فرماندار ارومیه نیز در این جلسه گفت: تمهیدات لازم برای جلوگیری از بروز مشکل در این شهرستان اندیشیده شده است و مشکلی وجود ندارد.
به گزارش ایرنا بارش باران که شب گذشته آغاز شد، به جریان آب برخی از رودخانه های آذربایجان غربی قوت بخشید اما تاکنون گزارشی مبنی بر بروز سیل مخابره نشده است.
6009/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.