فرماندار شهرستان سلماس گفت: با اعلام شورای هماهنگی مدیریت بحران، سلماس برای مقابله با هرگونه حوادث احتمالی علی الخصوص سیل آماده است.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی مرتضی اصغری در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران این شهرستان که در محل سالن جلسه شهید سالمی فرمانداری تشکیل شد با اشاره به بارش برف و بارن اخیر در سطح شهرستان گفت: تمامی دستگاه ها موظف به حفظ صد درصدی آمادگی خود برای مقابله با سیل احتمالی می باشند و اعضای شورا باید تدابیر و تمهیدات لازم برای پیشگیری، مدیریت و اقدامات بهنگام در زمان مواجهه با شرایط بحرانی بیاندیشند.
وی اظهار کرد: خروج مدیران از شهرستان ممنوع بوده و تمامی مرخصی‌های مدیران و کارشناسان اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان لغو است؛ مدیران باید تا زمان پایداری شرایط جوی و اعلام شرایط عادی از سوی فرمانداری، در شهرستان حضور داشته باشند.
فرماندار سلماس تصریح کرد: با توجه به احتمال آبگرفتگی معابر لازم است تا تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز از سوی دستگاه های مختلف تأمین و در نقاط حساس و حادثه خیز شهرستان مستقر شود.
اصغری با تأکید بر لزوم عدم توجه به شایعات و پیگیری اخبار از سوی مراجع رسمی تأکید کرد: اطلاع رسانی ها، هشدارها، تذکرات، گزارش‌ها و پیام‌ها فقط از سوی فرماندار به‌عنوان رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران صورت می‌گیرد و ادارات از اقدامات فردی در اطلاع رسانی پرهیز کنند.
وی تصریح کرد: با اعلام شرایط عادی و رفع بحران احتمالی، کمک های مردمی جمع آوری شده در سطح شهرستان را برای کمک به مناطق سیل زده استان های شمال کشور ارسال می شود.
فرماندار سلماس با اشاره به نقش آگاهی بخشی در پیشگیری و مدیریت بحران از اداره مخابرات خواست تا نسبت به اطلاع رسانی از طریق تلفن ثابت و پیامک به شهروندان اقدام کنند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.