غلامعلی عظیم زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 327 هزار هکتار از مراتع ییلاقی شهرستان ارومیه تحت پوشش عشایر ساکن ارومیه است.
وی بیان کرد: ظرفیت مراتع برای 487 هزار و 843 راس دام در نظر گرفته شده و برای باقی دام های موجود در شهرستان ارومیه باید از روش پرواربندی صنعتی و نیمه صنعتی استفاده کرد.
وی اضافه کرد: در روش پرواربندی، دام بدون نیاز به خروج از محل نگهداری خود از علوفه کشت شده خود کشاورز مصرف می کند.
وی اعلام کرد: جلوگیری از تخریب مراتع و بروز سیلاب و افزایش کیفیت محصولات تولیدی دام از فواید روش پرواربندی صنعتی و نیمه صنعتی است.
مدیر امور عشایر ارومیه اظهار داشت: عشایر شهرستان ارومیه از نظر تعداد خانوار و جمعیت رتبه سوم استانی را بعد از شهرستان های ماکو و خوی دارا هستند.
عظیم زاده گفت: عشایر با امکانات محدود نقش برجسته و مهمی را در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند و حمایت های لازم از این قشر صورت می گیرد.
وی بیان کرد: 2 هزار و 410 خانوار عشایری با 16 هزار و 734 نفر جمعیت در ارومیه وجود دارد که در 29 روستا به صورت ثابت زندگی می کنند.
به گزارش ایرنا 103 هزار و 927 نفر از جمعیت آذربایجان غربی معادل سه درصد جمعیت، عشایر هستند که در 16 شهرستان و یکهزار روستای این استان زندگی می کنند.
15 هزار و 599 خانوار عشایری با حدود 104 هزار نفر جمعیت در این استان زندگی می کنند که بیش از 1.8 میلیون راس دام سبک در اختیار این تعداد عشایر است؛ عشایر آذربایجان غربی سالانه بالغ بر 15 هزار تن گوشت قرمز (معادل 30 درصد گوشت تولیدی استان) و سایر فرآورده های دامی شامل شیر، کشک، روغن و پشم تولید می کنند.
9918/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.