سعید رهبرسوره روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه یکی از عوامل دخیل در تصادف ها عامل انسانی بوده در این ایام وظیفه همگان اصلاح و بهبود رفتارهای ترافیکی است.
وی ادامه داد: باید به این امر توجه شود که بهبود رفتارهای ترافیکی مخصوص به عید نیست و باید در کل ایام سال مورد توجه تمام رانندگان قرار گیرد.
وی بیان کرد: طرح «بهرفت» با هدف بهبود رفتار ترافیکی در قالب کمپین «نه به تصادفات» از سوی سازمان جوانان هلال احمر در حال اجرا بوده و تاکنون با استقبال گسترده مردم و مقامات روبرو شده است.
مدیرعامل هلال احمر آذربایجان غربی گفت: این طرح ملی حرکت مثبتی برای کاهش بروز تصادف جاده ای است و آگاهسازی جامعه نسبت به خطر سوانح رانندگی و تبعات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آن از مهمترین اهداف تشکیل آن به شمار می رود.
رهبر سوره بیان کرد: همزمان با ایام نوروز، 32 پایگاه ثابت امداد و نجات و 33 پست راهنمایی مسافران آماده خدمات دهی به مسافران نوروزی است.
وی افزود: سه هزار و 600 نفر روز نیروی امدادگر متخصص، نجاتگر، پزشک داوطلب و عوامل امدادی در طرح ملی امداد و نجات هلال احمر در پایگاه های هلال احمر آماده باش هستند.
وی اضافه کرد: 680 دستگاه آمبولانس مجهز به جدیدترین تجهیزات پزشکی، 280 دستگاه خودروی نجات، 440 دستگاه خودروی امدادی و یک فروند بالگرد از جمله تجهیزات فعال هلال احمر آذربایجان غربی در ایام نوروز است.
وی اظهار داشت: کمک به کاهش تلفات سوانح جاده ای، ارتقای سطح کیفی خدمات هلال‌احمر و افزایش رضایتمندی مراجعان و خدمات گیرندگان از اهداف اصلی برنامه‌های هلال احمر در ایام نوروز است.
به گزارش ایرنا، طرح بهرفت همان کمپین ملی «نه به تصادفات» است و بهرفت به دنبال آن است تا کودکان، نوجوانان و جوانان عضو هلال‌ احمر را با سوانح و حوادث ترافیکی آشنا کند.
این طرح سعی دارد از طریق ارتقای آگاهی و نگرش اعضا، از خود آنان کمک بگیرد و این آگاهی را به دیگر افراد جامعه منتقل کند تا سرانجام شاهد تغییر رفتار ترافیکی باشیم.
کمپین نه به تصادفات جاده ای در راستای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی هلال احمر با شعار «بی گدار به جاده نزنیم،‌ ظریف برانیم» یکی از طرح هایی است که در ایام نوروز با هدف آگاه سازی مردم جهت پیشگیری از وقوع سوانح در سراسر کشور در حال برگزاری است.
طرح امداد و نجات نوروزی در 28 اسفندماه سال 1397 آغاز شده است و تا 16 فروردین ماه 1398 با 32 پست ثابت و سیار و بیش از 2 هزار و 50 نفر از اعضای داوطلب در آذربایجان غربی ادامه می یابد.
هدف اصلی از اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی آگاه‌سازی جهت پیشگیری از وقوع سوانح و حوادث است و ساختار این طرح دارای چهار بخش سلامت‌ محور، ایمنی محور و فرهنگی و اطلاع‌رسانی است.
9918/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.