دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران تکاب در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: تردد خودروها و وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی این شهرستان تنها با استفاده از زنجیر چرخ امکان پذیر است.
حبیب الله شیوخی با بیان اینکه تردد در گردنه های سخت گذر محور تکاب - دو راهی ایرانخواه به علت کولاک شدید به سختی امکان پذیر است، اظهار داشت: رانندگان و مسافران نوروزی از تردد شبانه در این محور به طور حتم خودداری کرده و به هشدارهای راهداران و نیروهای امدادی به منظور کاهش خطر گرفتار شدن در کولاک در این محور توجه کنند.
وی بیان کرد: گردنه سخت گذر مایین بلاغ در 35 کیلومتری محور تکاب - شاهین دژ نیز به علت بارش برف بهاری لغزنده و خطرساز شده و لازم است رانندگان برای تردد در این محور زنجیز چرخ، تجهیزات زمستانی و سوخت کافی به همراه داشته باشند.
شیوخی ادامه داد: با توجه به تداوم فعالیت سامانه بارشی قدرتمند در منطقه، مسافران نوروزی تا آخر وقت فردا/سه شنبه/ از تردد در جاده های تکاب خودداری کرده و روز چهارشنبه نیز پیش از تردد و آغاز سفر خود از وضعیت محورهای مواصلاتی شهرستان اطلاع دقیق پیدا کنند.
وی اظهار داشت: شب گذشته 120 مسافر نوروزی که با خودروهای خود در محور تکاب - دو راهی ایرانخواه گرفتار برف و کولاک شده و قادر به ادامه مسیر نبودند، با تلاش راهداران نجات یافتند.
به گزارش ایرنا، تکاب از شهرهای سردسیر و کوهستانی کشور است که با 81 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و بارش برف و باران و کولاک جاده های سخت گذر، سفرهای نوروزی در این شهرستان گردشگر پذیر را در چند روز گذشته تحت تاثیر قرار داده است.
7514/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.