کریم عبدالله پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال های گذشته تردد در این سه راهی به ویژه در ایام تعطیلات به دلیل افزایش تردد خودروها و ایجاد ایست بازرسی با مشکلاتی همراه بود.
وی اضافه کرد: امسال برای حل این مشکل، طرح بازسازی و ساماندهی این سه راهی در دستور کار قرار گرفت و با سه خطه کردن مسیر، تردد در آن تسهیل شد.
وی گفت: برای این منظور در محل سه راهی یک میدان به مساحت 30 متر ایجاد شده و برای هدایت خودروها به سمت مهاباد علاوه بر 2 خط موجود یک خط جدید به طول 320 متر و برای تسهیل خودروهای عبوری به سمت میاندوآب نیز یک خط جدید به طول 250 متر احداث شده است.
رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای مهاباد با اشاره به اینکه کار عمرانی این پروژه از سال قبل شروع شده بود، اظهار داشت: برای ساماندهی این مسیر در مجموع بیش از 20 میلیارد ریال هزینه شده است.
عبدالله پور اضافه کرد: این سه راهی به دلیل قرار گرفتن در مسیر کریدور شمال - جنوب (به طول یکهزار و 450 کیلومتر) و تردد انواع خودروهای سبک و سنگین از اهمیت ویژه ای برخوردار است و افتتاح این طرح در آستانه تعطیلات نوروز نقش مهمی در روان سازی این مسیر داشته است.
به گزارش ایرنا سه راهی دارلک مهاباد در 15 کیلومتری محور مهاباد به ارومیه قرار دارد؛ این سه راهی یکی از محورهای مهم ارتباطی در آذربایجان غربی بوده و با احداث کمربندی دارلک - ترشکان به طول بیش از 10 کیلومتر، خودروها بدون تردد از داخل شهر مهاباد، مسیر خود را به سمت شهرهای جنوبی استان ادامه می دهند.
مهاباد دارای یکهزار کیلومتر راه شامل بزرگراه، راه اصلی، فرعی و راه روستایی آسفالت و شوسه است.
3020/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.