سرهنگ رضا ظهیریان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در یک سال گذشته با انجام اقدامات پیشگیرانه و آموزش های همگانی توسط فرماندهان کلانتری ها و پاسگاه ها، توفیق های خوبی در بحث کاهش جرایم در مهاباد حاصل شده است که تلاش می شود این روند ادامه دار باشد.
وی با بیان اینکه رتبه دوم کشفیات جرایم نیز مربوط به مهاباد است، ادامه داد: در سال گذشته سرقت از مغازه و منازل مسکونی و نیز سرقت موتورسیکلت به ترتیب با کاهش 60، 28 و 26 درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن بود.
وی از افزایش 17 درصدی سرقت خودرو و 34 درصدی سرقت اقلام داخل خودروها در مهاباد خبر داد و عنوان کرد: سارقان بیشتر مواقع در کمین خودروهایی می نشینند که صاحبان آنها بدون رعایت نکات ایمنی، خودرو مورد نظر را در مکانی خلوت پارک می کنند.
فرمانده انتظامی مهاباد بیان کرد: بیشتر سرقت ها مربوط به خودروهایی است که فاقد سیستم ضد سرقت هستند در حالی که هر چه ضریب ایمنی خودرو افزایش یابد به همان میزان نیز ضریب سرقت آن کاهش خواهد یافت.
سرهنگ ظهیریان بیشترین تعداد خودروهای سرقت رفته را از نوع پراید و پژو عنوان کرد و گفت: اطمینان از بسته شدن شیشه های خودرو و پارک نکردن در مکان های خلوت و تاریک از دیگر راه های پیشگیرانه از سرقت است که شهروندان باید در این زمینه نیز هوشیار باشند.
وی در خصوص حوادث رانندگی درون شهری اظهار داشت: تصادف های فوتی و خسارتی درون شهر به ترتیب 25 و 42 درصد افزایش و تصادفات جرحی درون شهری 11 درصد کاهش نشان می دهد.
وی اضافه کرد: در تصادفات خارج از شهر به ترتیب در بخش فوتی، جرحی و خسارتی به ترتیب 11درصد، هفت درصد و 86 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
وی همچنین با بیان اینکه 2 درصد آمار نزاع و درگیری در مهاباد کاهش دارد، اظهار داشت: در سال گذشته 50 درصد پرونده های مربوط به نزاع و درگیری در این شهرستان منجر به سازش و رضایت طرفین شده است.
به گزارش ایرنا مقابله با سرقت، مقابله با کالای قاچاق، مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با ناهنجاری ها و بد اخلاقی های اجتماعی و کاهش تصادف ها از اولویت های پنج گانه نیروی انتظامی این استان است.
مهاباد با 241 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای سه کلانتری است.
9903/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.