حسن سپهر فر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تکاب با داشتن 6 واحد بوم گردی با ظرفیت اقامت 150 نفر، جایگاه نخست بیشترین تعداد واحدهای بوم گردی در آذربایجان‌غربی را به خود اختصاص داده است.
وی بیان کرد: این واحدها در 2 روستای «نصرت‌آباد» و «بابانظر» قرار داشته که کمتر از 2 کیلومتر با میراث جهانی تخت سلیمان فاصله دارد؛ روستای نصرت‌آباد نیز با پنج واحد بوم گردی بیشترین سهم را در جذب گردشگران و اقامت آنها در تکاب داشته است.
وی با بیان اینکه امسال با افتتاح واحد بوم گردی آتر و هتل تخت سلیمان، ظرفیت اقامتگاه‌های تکاب بیش از 100 درصد افزایش داشته است، ادامه داد: در حال حاضر نیز چهار واحد بوم گردی در این شهرستان در حال طی کردن مراحل صدور مجوز و راه‌اندازی قرار دارند که با بهره‌برداری از آنها ظرفیت اقامتی این شهرستان افزایش می یابد.
به گزارش ایرنا، تکاب در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است و با یک اثر تاریخی جهانی، 160 اثر میراث فرهنگی و طبیعی ملی و طبیعت بکر یکی از شهرهای گردشگرپذیر این استان به شمار می رود.
مجموعه میراث جهانی و گردشگری تخت سلیمان که در 45 کیلومتری شمال شرقی تکاب واقع شده و در سال 1382 در فهرست آثار میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده از مهترین آثار تاریخی کشور است که ظرفیت مهم و بستری مناسب برای توسعه صنعت گردشگری این شهرستان به شمار می رود.
چمن متحرک «چملی گل»، آبشار دوقلوی «قینرجه»، زندان سلیمان، مجموعه چشمه های آبگرم «احمدآباد» و «قینرجه»، کاخ ها و خانه های اربابی از سایر آثار طبیعی و تاریخی تکاب است.
7125/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.