فرهاد حبیبی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان، یک میلیارد و 531 میلیون ریال به صورت نقدی، 12 میلیارد و 766 میلیون ریال بصورت غیر نقدی و مابقی به صورت کمک‌های مستقیم جمع آوری شد.
وی با بیان اینکه میزان کمک های اهدایی مردم به این جشن در سال جاری هشت درصد افزایش یافت، اضافه کرد: سال گذشته نیز مردم این شهرستان بیش از 14 میلیارد و 500 میلیون ریال به نیازمندان کمک کرده بودند.
وی بیان کرد: امسال 11 ایستگاه ثابت و چهار پایگاه سیار جمع آوری کمک های مردمی با شعار «عیدی برای همه» از روز چهارشنبه /15 اسفندماه/ تا روز جمعه /17 اسفندماه/ در این شهرستان مستقر شده بودند.
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد با اشاره به اینکه امسال 6 هزار و 500 پاکت و قلّک نیز در بین دانش آموزان شاهین دژی توزیع شده بود، تاکید کرد: کمک های اهدایی مردم صرف کمک به نیازمندان، بیماران صعب العلاج، ایتام و فقرای زیرپوشش کمیته امداد مهاباد می شود.
حبیبی با اشاره به اینکه این جشن تا آخر اسفندماه همچنان ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: هدف از برگزاری این جشن ترویج فرهنگ نیکو‌کاری در جامعه به ویژه در میان دانش آموزان است.
به گزارش ایرنا، هفت هزار و 842 نفر در قالب سه هزار و 655 خانوار در شاهین دژ زیر چتر حمایتی کمیته امداد امام (ره) قرار دارند؛ این شهرستان 92 هزار نفر جمعیت دارد و سه نفر از اهالی این شهرستان در رتبه های برتر زکات دهنده کشور قرار دارند.
هر ساله در آستانه سال جدید به مناسبت روز احسان و نیکوکاری کمیته امداد با برپایی ایستگاه هایی به این مناسبت اقدام به جمع آوری کمک های مردمی و تحویل این کمک های نقدی و جنسی به نیازمندان می کند.
کمیته امداد امام خمینی (ره) از جمله نهادهای تاسیس شده پس از انقلاب شکوهمند اسلامی در ایران است که با هدف کمک به خانواده های نیازمند و رفع نیازهای آنها با فرمان امام راحل راه اندازی شد.
3020/9903/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.