به مناسبت روز درختکاری اعضای سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی و خبرگزاریهای ایسنا و ایکنا در پارک ملت ارومیه نهال کاری کردند.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی بمناسبت روز درختکاری مراسم رگه هایی برای حیات به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان و با همکاری سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری ارومیه در پارک ملت ارومیه برگزار شد در این مراسم چندین اصله نهال توسط اعضای سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی و خبرنگاران ایسنا و ایکنای استان با حضور رییس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری ارومیه در محوطه پارک ملت ارومیه کاشته شد. 
علی شایگان رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری ارومیه در حاشیه این مراسم  ‌با اشاره به اهمیت درختکاری و توسعه فضای سبز و لزوم فرهنگسازی این سنت حسنه گفت:  در راستای عمل به منویات رهبری، و اجرای شعار "هر شهروند یک درخت" با توجه به افزایش آلاینده های زیست محیطی ،‌ نهال کاری بهترین راهکار برای کاهش آلودگی های هوا ‌می باشد.
وی عنوان کرد: در این راستا از ٢ سال پیش سازمان سیما منظر به منظورافزایش حس مسئولیت پذیری بین شهروندان و توسعه امر درختکاری و نگهداری بهینه فضای سبز  ‌گام های موثری از طریق عرضه نهال رایگان برداشته است.
شایگان به معضل کم ابی و اهمیت توجه به صرفه جویی مصرف آب اشاره کرد و با بیان اینکه شهرداری ارومیه در حدود یک میلیون اصله نهال و درختچه زینتی مقاوم به کم آبی آماده عرضه کرده است افزود: ۱۰  ‌ایستگاه عرضه نهال رایگان از امروز ١٥ اسفند تا ٢٢ اسفند ماه در محوطه پارکها،  ‌خیابان خیام جنوبی و پل قویون ارومیه با حضور کارشناسان کشاورزی دایر است.
شایگان ادامه داد: همچنین بمنظور آشنایی شهروندان از نحوه کاشت و نگهداری درختچه و نهالهای عرضه شده، آموزش غرس و نحوه نگهداری نهالها در ١٢ فرهنگسرا توسط کارشناسان مربوطه با عرضه بروشور انجام می شود.
رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری ارومیه با بیان اینکه روز ٢١ اسفند در ٢ هکتار از اراضی انتهای پارک جنگلی ارومیه (حد فاصل پارک جنگلی و شهربازی)  با حضور مسئولان استانی  جنگلکاری می شود اظهار کرد:  ‌درراستای جبران درختان بریده شده در محوطه ورزشگاه تختی نیز نهالکاری  می شود.
وی با تاکید براینکه کاشت نهال باید کارشناسانه بوده و نهالی متناسب با محل مدنظر کاشته شود گفت: شهروندان می توانند با مراجعه حضوری به سازمان و یا با مراجعه به سایت سازمان به آدرس www.park.urmia.ir نسبت به درخواست نهال اقدام کنند که با حضور کارشناسان در محل، نهال ‌ متناسب با محل در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.