کامل رسولی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا هدف اصلی این طرح را تبدیل دانش آموزان به شهروندانی قانون مدار عنوان کرد و افزود: این طرح در 2 مدرسه پسرانه انقلاب و رسالت و چهار مدرسه دخترانه شهدای غزه، عفت، معراج و نشاط در مقطع ابتدایی هم اکنون در حال اجراست که امید است با آموزش های شهروندی زمینه های تحقق مشارکت های اجتماعی در این دانش آموزان ایجاد شود.
وی با اشاره به اینکه این طرح برای اولین بار در سطح مدارس این شهرستان اجرا می شود، افزود: اثربخش بودن این طرح و نتایج حاصل از آن در هر دوره مورد بررسی قرار گرفته و اصلاحات لازم در اجرای آن انجام می شود.
وی بیان کرد: طرح شهردار مدرسه فرصتی برای بروز استعدادهای فردی و اجتماعی دانش آموزان در جهت اداره مدرسه و آشنایی با وظایف مدیریت شهری است.
شهردار سردشت اضافه کرد: شهرداری مدارس یک کار سمبولیک و نمادین نیست بلکه شهردار مدرسه ابزاری برای ایجاد علاقه مندی دانش آموزان در سال های آینده خواهد شد که وقتی وارد جامعه می شوند به نظام مدیریت شهری و کشور کمک کنند.
رسولی گفت: طرح شهردار مدرسه ضمن شخصیت بخشیدن به نوجوانان موجب تقویت حس مسوولیت پذیری در نوجوانان، واقعی تر کردن نقش شهرداران مدارس و تامین آگاهی های مورد نیاز زندگی شهری در محیط مدرسه برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، 22 هزار و 400 دانش آموز در سال تحصیلی جدید در مدارس شهرستان مرزی سردشت در حال تحصیل هستند.
این شهرستان در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با کشور عراق واقع شده است.
7562/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.