مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از صدور 30 مجوز سرمایه‌گذاری با اعتبار بالغ بر 4 هزار و 500 میلیارد ریال در استان خبرداد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، جلیل جباری، در نشست توسعه گردشگری استان های شمالغرب کشور که در هتل آریا این استان برگزار شد، با بیان اینکه در آذربایجان غربی طی چندسال اخیر سرمایه گذاری ها و طرح های خوبی مطرح شده که باید مورد توجه مسئولین قرار گیرد افزود: 93 مرکز اقامتی با 5 هزار تخت در سطح آذربایجان‌غربی وجود دارد و امسال همچنین 30مجوز سرمایه‌گذاری با اعتبار بالغ بر 4 هزار و 500 میلیارد ریال در استان صادر شده است که با بهره‌برداری از آنها ظرفیت اقامتی در استان افزایش 30 درصدی خواهد شد.

جباری ادامه داد: آذربایجان غربی به دلیل شرایط جغرافیایی خاص ، وجود پایانه های مرزی و ارتباط با اروپا از موقعیت گردشگری خوبی برخوردار است .

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی اظهار کرد: هم اکنون 3 فرودگاه فعال در استان وجود داشته و بزرگترین منطقه بخش گردشگری را منطقه آزاد ماکو در استان به خود اختصاص داده است.

جباری با بیان اینکه استان ما بدلیل اینکه سرزمین اقوام و ادیان بوده از منظر گردشگران خارجی و ایرانی قابل توجه بوده، افزود: آذربایجان غربی قطب گردشگری، فرهنگی و  ورزشی است.

وی از جمله طرح های شاخص استان را وجود مزار شمس تبریزی در خوی دانست و افزود: این استان با توجه به وجود توان لازم جهت سفر به مناطق شمال غرب کشور عزیزمان جمهوری اسلامی ایران با امکان برنامه ریزی و اجرای طرح های متنوع گردشگری با استفاده از ظرفیت های بالقوه ریلی، هوایی، زمینی، منطقه آزاد و مرزهای بین المللی خود مقرر گردید نشستی در این رابطه برگزار گردد.

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.