دبیر این جشنواره روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این جشنواره شامل سه بخش کنسرت موسیقی، فستیوال «هه لپه رکی» (رقص کردی) و نمایشگاه صنایع دستی است که از سوم تا ششم فروردین ماه در ایام تعطیلات نوروزی برگزار می شود.
یوسف شریفی اضافه کرد: در بخش نخست این جشنواره که شامل کنسرت موسیقی است، از هنرمندان برجسته این رشته در کشور دعوت شده است و در بخش دوم نیز گروه های هه لپه رکی از استان های آذربایجان غربی، کردستان، ایلام و کرمانشاه حضور خواهند داشت.
وی گفت: گروه های علاقه مند برای شرکت در فستیوال هه لپه رکی می توانند نمونه اجرای خود را در قالب فیلم سه دقیقه ای به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 42443200-044 تماس بگیرند.
وی افزود: بخش پایانی این جشنواره نیز که نمایشگاه صنایع دستی و آثار فرهنگی و هنری منطقه اختصاص داده شده است، در طول برگزاری جشنواره برای بازدید علاقه مندان و مسافران نوروزی در تالار وحدت شهرداری دایر خواهد بود.
به گزارش ایرنا، هه لپه رکی یک نوع آیین قدیمی ویژه مناطق کردنشین است که شامل حرکات موزون و دارای شیوه های مختلف بوده و در ایام قدیم به مناسبت های مختلف از جمله عید نوروز و سیزده بدر، پیروزی در جنگها، آماده شدن برای رزم، انجام کار کشاورزی و برداشت خرمن، عروسی و مناسبت های مختلف برگزار می شود.
مهاباد همه ساله به عنوان یکی از مهمترین مقصد های گردشگری مسافران نوروزی در غرب کشور شاهد حضور شمار زیادی از شهروندان استان های مختلف کشور است.
این شهرستان 92 اثر تاریخی ثبت شده ملی دارد که سد مهاباد، «غار سهولان»، تالاب بین المللی «کانی برازان»، موزه مردم شناسی و حمام میرزا رسول، دخمه سنگی «فخریگاه»، «برده کنته» و مسجد جامع از مهم ترین اثرهای تاریخی و جاذبه های گردشگری این شهرستان است.
3020/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.