مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی از ایجاد 3800 فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد استان در سالجاری خبرداد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی عزیز سهندی در نشست خبری با اصحاب رسانه بمناسبت سالروز تاسیس کمیته امداد بااشاره به ایجاد ٣ هزار و ٨٠٠ فرصت شغلی با اعتبار ٧٨ میلیارد و ٥٠٠ میلیون تومان توسط کمیته امداد استان در سالجاری اظهار کرد: ۱۴۰۰ ‌خانوار از طریق اجرای این طرح ها از زیر چتر حمایتی این نهاد خارج شدند.

وی با اشاره به برگزاری بیست و هشتمین سال جشن نیکوکاری افزود: امسال پایگاه‌های جشن نیکوکاری هم زمان با سراسر کشور در روز‌های چهارشنبه ۱۵ اسفند ماه در1750  مدرسه، پنجشنبه ۱۶ اسفند ماه در پایگاه‌های اصلی سطح شهر و روز جمعه ۱۷ اسفند ماه در میعاد گاه‌های نماز جمعه برپا است.

سهندی با بیان اینکه در سالجاری جمعیت تحت حمایت کمیته امداد استان از ٤ درصد به ٦ درصد رسیده افزود: در ابتدای سال جاری ۱۲۳ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد استان بودند که این میزان اکنون به ١٨٥ هزار نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه میزان مشارکت مردمی در استان برای کمک به نیازمندان رشد 35 درصدی داشته ادامه داد:  ‌در ١١ ماهه سال جاری ٩٠ میلیارد تومان در قالب کمک های نقدی و غیر نقدی میزان مشارکت مردمی در استان بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی با بیان اینکه کمیته امداد به سمت حذف تدریجی صندوق ها و پایگاهها و پرداخت الکترونیکی وجوهات حرکت می کند اظهار کرد:  ‌درصددیم حامیان از طریق اپلیکیشن، یا سامانه ها اقدام به پرداخت کمکهای نقدی کنند که می توانند دراین راستا کمک های خود را از طریق *7788*1# اپلیکشن سکه و یا شماره ٠٩٦٨٨٧٧ اقدام کنند.

وی بااشاره به تامین مسکن مددجویان در استان تصریح کرد: در سال جاری ٣٦٠٠ خدمت مسکن به مددجویان ارائه شده که ٥٣٠ مورد احداث و خرید بوده  و ٢٧ میلیارد تومان در این راستا هزینه شده است.

سهندی با بیان اینکه 4600 مددجوی فاقد مسکن در استان وجود دارد که ١٨٠٠ شهری و ٢٨٠٠ مورد روستایی است یادآور شد: در برنامه کاری سال ٩٨ کمیته امداد استان درصددیم مددجویی در مناطق روستایی و خانواده هایی با بیش از ٢ یتیم بدون مسکن نباشند.

وی با بیان اینکه ٦١٠٠ یتیم و بیش از ٥٠٠٠ نفر محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان هستند ادامه داد: امسال ٢٨٠٠ نوعروس کمک هزینه ازدواج بااعتبار ٥ میلیارد و  ٧٠٠ میلیون تومان دریافت کرده و در بخش درمانی نیز  ١٦ میلیارد ٥٠٠ میلیون تومان به مددجویان پرداخت شده است، همچنین ۴ هزار فقره به میزان 19میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه در راستای توانمند سازی پرداخت شده است.

سهندی با بیان اینکه آذربایجان غربی به عنوان استان پایلوت در اجرای سامانه سخاوت به منظور مدیریت موسسات خیریه معین شده است افزود: این سامانه با هدف ارائه خدمات عادلانه و با سرعت ایجاد شده که به صورت رسمی پنج شنبه هفته جاری راه اندازی می شود.

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.