به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدرضی شکوری روز چهارشنبه در آیین بزرگداشت روز تعلیم و تربیت در خوی افزود: ایجاد رابطه عاطفی با نوجوانان و جوانان، دارا بودن اخلاص در تمامی امور، فراگیری مستمر دانش و شناخت لازم از تعلیم و تربیت اسلامی از دیگر رموز این موفقیت است.
وی اضافه کرد: در زمینه اصول و ویژگی های تعلیم و تربیت اسلامی، آیات و روایات متعددی وارد شده و در کتب مربوطه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.
وی به اصول تعلیم تربیت اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: هماهنگی تعلیم و تربیت با فطرت بشر، اعتدال در مقابل افراط و تفریط، جامعیت و همه جانبه نگری و تأمین نیازهای واقعی انسان ها و پیوند دادن تربیت با معنویت از جمله این اصول است.
امام جمعه خوی بیان کرد: ضرورت ارتباط و پیوند عاطفی مدیران و مربیان با دانش آموزان، بهره گیری از منطق و استدلال و رعایت آرامش در برخوردها و دوستی و رفاقت و اعتماد بر دانش آموزان از جمله روش های تعلیم و تربیت صحیح است.
حجت الاسلام سیدرضی شکوری به مشکلات تعلیم و تربیت نیز اشاره کرد و گفت: جدی نگرفتن مربیان پرورشی در بعضی از دولت ها، تبدیل شدن انجمن اولیا و مربیان به انجمنی تشریفاتی، ضعف نظارت لازم بر عملکردها و زیرسوال رفتن موضوع تنبیه و تشویق ازجمله این مشکلات بوده است.
به گزارش ایرنا، روز هشتم اسفند به نام روز تعلیم و تربیت نامگذاری شده است.
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.