به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران آذربایجان غربی افزود: عزمی راسخ برای ارتقای فرهنگی در این منطقه وجود دارد و همه مسوولان بر این اعتقاد هستند که این خطه در زمینه ارتقای فرهنگی موفق بوده است.
وی اضافه کرد: تنوع فرهنگی و قومی در این استان موج می زند ولی اقدامات انجام شده بیانگر تلاش مسوولان استانی در راستای حفظ همه جلوه های فرهنگی است.
حجت‌الاسلام حسینی گفت: امروز از تنوع فرهنگی به عنوان زمینه ساز هویت ملی نام می برند و این موضوع تمام جلوه های فرهنگ را در می گیرد.
وی بیان کرد: کار و تلاش اقلیت های دینی در این استان موجب شده تا آذربایجان غربی به یک استان الگو در زمینه زندگی مسالمت آمیز اقوام و ادیان کشور تبدیل شود.
وی ادامه داد: این استان دارای ظرفیت های ویژه ای است و به همین علت نگاه ها به آذربایجان غربی حمایتی می باشد زیرا با حمایت بیشتر فعالیت ها ساماندهی می شود.
مدیرکل امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به بودجه های وزارت ارشاد گفت: امسال بودجه فرهنگی و به ویژه بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به میزان هفت درصد کاهش یافت ولی با توجه به پیگیری های انجام شده، کمسیون تلفیق متقاعد شد تا کسری های بودجه را به میزان لایحه سال 1397 برگرداند و در این بخش تغییری رخ نداد.
حجت الاسلام والمسلمین ناصر خدایاری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز در این نشست با اشاره به حساسیت مسائل فرهنگی در این استان بیان کرد: در آذربایجان غربی مردمان این سو و آن سوی مرزها با یکدیگر پیوندهایی تاریخی و فرهنگی دارند.
وی اضافه کرد: در اقلیم فرهنگی این استان تاثیرپذیری و تاثیرگذاری از رسانه های بیگانه بالاست بنابراین باید امکانات تخصیصی به این استان متناسب با شرایط باشد.
وی با اشاره به مشکلات فرهنگی در مدارس نیز بیان کرد: بعد از گذشت هشت ماه از سال تحصیلی هنوز وقتی معلمان از دانش آموزان سوال می کنند کودکان به زبان آن سوی مرزها به معلم خود پاسخ می دهند و جای بسی کار در این منطقه دیده می شود.
حجت الاسلام خدایاری گفت: وجود 970 کیلومتر مرز مشترک با سه کشور همسایه باعث شده است تا تنوع فرهنگی نیز بالا باشد و نگاه های ویژه را طلب کند.
وی با اشاره به لغو شدن برگزاری کنسرت ها در استان نیز افزود: بنده از لغو کنسرت ها سخن نگفته ام و از کنسرتی که منجر به تقویت فرهنگ، هنر بومی و هنری به نام موسیقی شده و موجب شود تا پول مردم استان از جیبشان خارج نشود، استقبال می کنم.
وی گفت: اگر کنسرت ها جنبه تجاری پیدا کند و انسان ها وسیله تجارت باشند با هنر و اقتضاع هنر منافات دارد و نباید به این امر و رشد این چنین فرهنگی کمک شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: جنبه تجاری کنسرت ها امروز در اولویت است و افرادی درخواست برگزاری می دهند که سر رشته ای در این زمینه ندارد.
وی درباره بودجه استانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بودجه استان سال به سال اختصاص نمی یابد و از سال 97 تا 1399 تفاهم نامه ای در این زمینه بین استاندار آذربایجان غربی و وزیر محترم به مبلغ 141 میلیارد تومان منعقد شده است که کل اعتبارات فرهنگ و هنر و رسانه استان تا پایان سال 1399 خواهد بود.
به گزارش ایرنا جمع آوری اطلاعات و پیگیری امور استان ها هدف از سفر 2 روزه حجت الاسلام سید علی حسینی به ارومیه بود؛ وی در این سفر با برخی مسوولان آذربایجان غربی دیدار و گفت و گو کرد.
7125/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.