لعیا صدیق راد روز چهارشنبه درکارگاه عملی مراقبت های ادغام یافته سلامت سالمندان جنوب آذربایجان غربی در نقده افزود: این در حالی است که از کل جمعیت کشور 9 درصد را سالمندان به خود اختصاص داده اند.
وی بیان کرد: این آمار نشان می دهد که جمعیت سالمندی در استان کمتر از متوسط کشوری است ولی باید برای حل مشکلات این تعداد نیز به صورت مستمر تلاش کرد.
وی اظهار داشت: با توجه به آمار موجود مراقبت از سالمندان ضروری است و باید در راستای توانمندسازی آنها گام برداریم.
وی ادامه داد: برگزاری این کارگاه به صورت عملی در سه حوزه سقوط، سلامت روان و تغذیه سالمندان برنامه ریزی شده است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان نقده نیز در این کارگاه گفت: برای داشتن جامعه ای با افراد سالمند سالم نیازمند برنامه ریزی جامع بهداشتی در خصوص سلامت نوجوانان و جوانان هستیم زیرا سالمندان امروز همان نوجوانان و جوانان دیروز هستند.
محمد عبدلی افزود: آموزش ها و برنامه های عملی در راستای سلامت جامعه از دوران مدرسه باید آغاز شود و در دوران سالمندی نیز با برنامه های آموزشی و مراقبتی ویژه سالمندان باید این قشر را سالم و سرحال نگهداریم تا کمک حال خانواده و جامعه باشند و سربار به شمار نروند.
وی ادامه داد: متاسفانه در سال های گذشته به بخش درمان توجه بیشتری نسبت به بخش بهداشت شده و اکنون شاهد افزایش روزافزون تخت های بیمارستانی هستیم که هزینه های درمانی زیادی بردوش دولت و ملت گذاشته است و این در حالی است که اگر به بخش بهداشت توجه ویژه شود جامعه ای سالم خواهیم داشت و نیازی به تخت های بیمارستانی و توسعه بیمارستان ها نیست.
به گزارش ایرنا، کارگاه عملی مراقبت های ادغام یافته سلامت سالمندان جنوب آذربایجان غربی به صورت کار عملی گروهی، در سه گروه سلامت روان، تغذیه و سقوط ادامه یافت و شرکت کنندگان در حضور مدرسان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی و با همکاری سالمندانی که دعوت شده بودند، به صورت عملی به انجام مراقبت ها پرداختند.
در پایان از همکاران بازنشسته سالمندی که جهت همکاری در این کارگاه حضور یافته بودند تجلیل شد.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.