اردلان محمدپور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با ورود جریان های شمالی و پایداری هوا روند کاهش نسبی دما در بیشتر مناطق آذربایجان غربی شروع شده است به طوری که در شبانه روز گذشته حداقل دمای هوا در چالدران به منفی 11 درجه رسید.
وی اضافه کرد: در همین مدت سراب در آذربایجان شرقی و فیروزکوه در استان تهران با دمای منفی 14 و منفی 12 درجه سردترین شهرهای کشور بودند.
وی افزود: در همین مدت دمای بسیاری از مناطق استان به زیر صفر درجه سانتی گراد رسید و پلدشت با دمای 12 درجه سانتی گراد بالای صفر گرمترین شهر استان بود.
رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: در 24 ساعت گذشته دمای هوای ارومیه بین منفی 6 و مثبت 10درجه سانتی گراد و دمای هوای مهاباد نیز بین منفی سه و هشت درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بود.
محمدپور در خصوص پیش بینی وضعیت جوی استان نیز اظهار داشت: تا پایان هفته جوی آرام در منطقه حاکم می شود و پدیده غالب در این مدت پوشش ابری ضعیف و وزش باد خواهد بود.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و میانگین بارش های سالانه آن 450 میلی متر و در حدود 2 برابر میانگین بارندگی کشور است.
3020/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.