عبدالله آذرنییاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح ها شامل پرورش زنبور عسل و اصلاح باغ هاست که در مجموع با 300 میلیون ریال هزینه به بهره برداری رسید.
وی بیان کرد: طرح پرورش زنبور عسل با 30 کندو در روستای «بنوخلف» از توابع بخش مرکزی این شهرستان در زمینی به مساحت یک هکتار و با 150 میلیون ریال هزینه اجرا شده است.
آذرنییاد گفت: طرح اصلاح باغ ها نیز شامل احیا، اصلاح و داربست کردن باغ انگور در روستای «بانو» از توابع بخش مرکزی به مساحت 1.5 هکتار با 150 میلیون ریال هزینه است.
آذرنییاد اظهار داشت: امسال در قالب تسهیلات اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی کوچک و زودبازده 14 طرح اشتغالزایی با سه میلیارد ریال هزینه به بهره برداری رسیده است.
وی با بیان اینکه با افتتاح این طرح ها زمینه اشتغال برای 40 نفر فراهم شده، افزود: اصلاح باغ ها، پرورش دام و زنبور عسل، خیاطی و صنایع دستی، قالی بافی، صنایع تبدیلی و تکمیلی و غیره از جمله این طرح هاست.
به گزارش ایرنا، روستای «بنوخلف» با 107 خانوار و 416 نفر جمعیت در 14 کیلومتری شهر سردشت و روستای «بانو» نیز با 27 خانوار و 89 نفر جمعیت در 11 کیلومتری مرکز شهرستان قرار دارد.
سردشت دارای 2 بخش مرکزی و وزینه است و به علت پایین بودن شاخص های توسعه یکی از محروم ترین مناطق آذربایجان غربی به شمار می رود.
همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 121 طرح در زمینه های مختلف عمرانی و خدماتی در این شهرستان با 153 میلیارد و 80 میلیون ریال هزینه به بهره برداری می رسد و 9 طرح هم با اعتبار 182 میلیارد ریال کلنگ زنی می شود.
7562/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.