وحید چمنی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این شکارچیان متخلف در ارتفاعات روستای «پیچاقچی منبر» از توابع این شهرستان دستگیر شدند و از آنان لاشه یک راس گراز وحشی نیز کشف شد.
وی ادامه داد: این افراد به صورت گروهی در مناطق کوهستانی اقدام به شکار گراز و فروش گوشت آن می کردند و در بسیاری از موارد براثر تیراندازی این حیوان را مجروح می کردند که پس از مدتی حیوان پس از جراحت جان خود را از دست می داد.
وی اظهار داشت: پرونده این شکارچیان برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام های قضایی شده است.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شاهین دژ بیان کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان به صورت شبانه روز در حال پایش مناطق تحت مدیریت این اداره هستند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی مطابق با ضوابط و مقررات قانونی به شدت با آن برخورد می کنند.
به گزارش ایرنا، محیط طبیعی شاهین دژ شامل رودخانه زرینه رود، مسیر سد شهید کاظمی، منطقه بیان، گونه های گیاهی و جانوری بومی منطقه، رودخانه های فصلی، مناطق ییلاقی از جمله ییلاق سلیم خان، ییلاق محمودخان، آق داش و قلوز است.
عقاب طلایی، کبوتر کوهی، تیهو، حواصیل، کرکس، لک لک، زنبور خوار، چنگر، کبک معمولی، گراز، خرس، کبک چیل و باقرقره از وحوش این منطقه هستند.
شهرستان شاهین دژ در جنوب استان آذربایجان غربی قرار دارد.
9903/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.