آیدین بابایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مسابقات با حضور 53 شطرنج باز از شهرستان‌های استان به مدت 2 روز در سالن شطرنج دانشگاه فنی و حرفه‌ای شهید قاضی طباطبایی ارومیه برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه رقابت ها در 9 دور به صورت سوییسی برگزار شد، بیان کرد: پس از حسین زاده که با کسب هشت امتیاز عنوان نخست را کسب کرد، «مجتبی ترازوی عدل» با کسب هفت امتیاز نایب قهرمان شد و «حبیب نصرالهی» با هفت امتیاز و پوئن شکنی کمتر در جایگاه سوم ایستاد.
وی ادامه داد: همچنین سعید خلیلی با هفت، شهریار آذرعبادی و محمد ابراهیم نیرومند هرکدام با 6 امتیاز به ترتیب حایز رتبه‌های چهارم تا ششم شدند.
وی افزود: در بخش ریتینگ داران زیر 1900 عرشیا علاقه مند، زیر 1750 سروش روشنی و زیر 1600 سهیل ریاضی فر حایز رتبه های برتر شدند.
سرپرست هیات شطرنج آذربایجان غربی گفت: در رده سنی 18 سال محمد نصیری، زیر 16 سال رضا اصغری، زیر 14 سال پرهام حاجی‌آقا، زیر 12 سال آیدین دامیا و زیر 10 سال علی عبداللهی مقام های نخست را به خود اختصاص دادند.
بابایی با اشاره به اینکه در رده سنی دختران زیر 10 سال کارینا عثمانی به مقام نخست رسید، افزود: در بخش بانوان نیز فاطمه شمسی، کیانا عثمانی و زینب محمودی به ترتیب اول تا سوم شدند.
وی اضافه کرد: در این دوره از رقابت ها پیشکسوتان با کوله باری از تجربه و با متانت تمام در مقابل جوانان تن به شکست اختیاری دادند تا روحیه آنان را برای آینده بیشتر کنند و در این راستا به رسم ادب و به نمایندگی از پیشکسوتان، از ابراهیم آقانژاد و بختیار علیزاده با اهدای لوح یابود تجلیل شد.
به گزارش ایرنا نتایج مسابقات قهرمانی آذربایجان‌غربی برای ارتقا رنگینگ بین المللی نفرات شرکت کننده به فدراسیون جهانی ارسال می‌شود.
در این دوره از مسابقات شطرنج بازانی از شهرستان‌های ارومیه، خوی، سلماس، نقده، میاندوآب، بوکان، محمدیار و سیلوانا حضور داشتند.
7156/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.