به گزارش ایرنا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی روز یکشنبه در آیین کلنگ زنی این طرح گفت: عملیات توسعه و بازسازی این موزه در زمینی به مساحت یکهزار و 300 مترمربع و با برآورد اعتبار 40 میلیارد ریال در پنج طبقه اجرا می شود.
جلیل جباری ادامه داد: در طبقه زیرزمین بخش کنترل و نگهبانی، مخزن اشیا، آزمایشگاه مرمت آثار و اشیای تاریخی، تاسیسات و نمازخانه به مساحت 195 مترمربع و در طبقه همکف نیز باجه فروش بلیط، لابی و سالن اجتماعات به مساحت 264 مترمربع طراحی شده است.
وی اظهار داشت: طبقه اول آن نیز به سالن اصلی نمایشگاه، لابی، بخش گالری و نمایشگاه موقت در مجموع به مساحت 327.70 مترمربع و در طبقه دوم نیز سالن دوم نمایشگاه، انتشارات، بخش پژوهش، لابی و کتابخانه به مساحت 327.70 مترمربع و در طبقه سوم هم بخش مدیریت، لابی، سرویس های بهداشتی و بخش اداری به مساحت 189.07 متر مربع اجرا می شود.
وی گفت: با توجه به اینکه فضای موزه میاندوآب محدود بوده و به علت فرسوده بودن بافت آن و زمین لرزه سال 1396 که موجب ترک برداشتن آن شده است، بازسازی و توسعه آن در اولویت قرار گرفته و برای توسعه آن به موافقت شورای اسلامی شهر میاندوآب، 60 متر مربع از فضای بوستان معلم نیز به فضای آن افزوده شده است.
جباری بیان کرد: بازسازی این فضا ضمن در اختیار قرار دادن یک فضای مناسب برای موزه این شهرستان، نقش مهمی نیز در زیبایی و مبلمان شهری خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، موزه میاندوآب یکی از قدیمی ترین موزه های آذربایجان غربی است که در سال 1346 افتتاح شده است و به عنوان یک گنجینه باستان شناسی ارزشمند در استان مطرح است.
همزمان با دهه مبارک فجر85 طرح در زمینه های مختلف عمرانی و خدماتی در سطح میاندوآب با 957 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد و عملیات اجرایی پنج طرح نیز همزمان با این ایام آغاز می شود.
12 تا 22 بهمن ماه به مناسبت ورود تاریخی امام خمینی(ره) به میهن اسلامی و پیروزی انقلاب اسلامی ایران به نام ایام الله دهه فجر نامگذاری شده است و امسال جشن های چهلمین سال پیروزی انقلاب در سراسر کشور برگزار می شود. 
9871/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.