فاطمه مقدم تبریزی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ماهانه یک میلیارد و 650 میلیون ریال هزینه های درمانی همشهریان کاهش یافته و این رقم از اعتبار وزارتخانه پرداخت شده است.
وی به برکات طرح سلامت برای مردم اشاره داشت و اضافه کرد: کاهش میزان پرداختی بیماران بستری در بیمارستان های دولتی، ارتقای کیفیت هتلینگ در بیمارستانهای دولتی، حضور پزشکان متخصص مقیم در این بیمارستانها و برنامه ترویج زایمان طبیعی به صورت رایگان و حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم و ارتقای کیفیت خدمات ویزیت در بیمارستانهای دولتی از اهداف این طرح ازشمند دولت تدبیر و امید بود که بخش قابل توجه آن محقق شده است.
وی با بیان اینکه کاهش پرداختی از جیب مردم جزو همین هدف است گفت: در دنیا متوسط پرداختی هزینه های سلامت از جیب مردم 18 تا 24 درصد است ولی متاسفانه در کشور ما این رقم به مدت چند دهه حدود 50 درصد بود.
رییس دانشکده پزشکی خوی با تاکید بر اینکه با پرداخت هزینه ها از جیب مردم مشکلات را نمی توان حل کرد، افزود: شاخص دیگر در نظام سلامت نیز کاهش هزینه های مشکل زا و کمرشکن بوده و در این حوزه در خوی بسیارخوب عمل کردیم.
به گزارش ایرنا طرح تحول سلامت از اردیبهشت سال 1393 به اهتمام دولت تدبیر و امید در کشور اجرا شده که کاهش پرداختی مردم به مراکز درمانی به کمتر از 10 درصد، بهبود هتلینگ بیمارستانی و افزایش جمعیت تحت پوشش خدمات درمانی به ویژه در مراکز کم برخوردار و حاشیه شهر و سکونتگاه های غیررسمی از جمله نتایج آن است.
پیش از این آذربایجان غربی جزو استان های محروم در حوزه بهداشت و درمان بود و در رده های آخر جدول شاخص های سلامت قرار داشت.
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.