خالد بایزیدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این بهله جغد شاخ دار در حالی که در یکی از زیستگاه های این شهرستان در آب افتاده و از ناحیه پا دچار مصدومیت شده بود توسط دوستداران محیط زیست به این اداره منتقل شد.
وی گفت: بعد از یک ماه مراقبت، نگهداری و تغذیه مناسب و همچنین مراقبت های دامپزشکی و تزریق واکسن های لازم این پرنده به طور کامل مداوا و در طبیعت مداوا شد.
بایزیدی اظهار کرد: شاه بوف یا جغد شاخدار بزرگترین جغد ایران است که به طور تقریبی در تمام زیستگاه های ایران زندگی می کند.
وی با بیان اینکه شاه بوف در زمره پرندگان حمایت شده سازمان حفاظت محیط زیست است، گفت: این پرنده در نواحی کوهستانی و مناطق صخره ای بسر برده و در لبه صخره ها و شکاف ها یا لانه های متروکه آشیانه می سازد.
به گفته بازیدی به استناد ماده 13 قانون شکار و صید، نگهداری، خرید و فروش، حمل و عرضه هرگونه پرنده شکاری همچون شاهین، بالابان، بحری و غیره ممنوع بوده و در قوانین جدید حدود 150 میلیون ریال جریمه دارد.
به گزارش ایرنا، جغد شاخدار یا جغد گوش دراز با نام علمی Asio otus ، گونه ای جغد است که در اروپا، آمریکای شمالی و آسیا زادآوری می کند؛ این پرنده از رده جغدهای گوش به سر و از خانواده جغدان است که در حالت نشسته از روی گوش پرهای بلندش می توان به آسانی شناسایی کرد.
در منطقه میرآباد سردشت یک منطقه حفاظت شده به مساحت 11 هزار هکتار قرار دارد که از گونه های شاخص و کمیاب آن میتوان به خرس قهوه ای، سنجاب ایرانی، گراز وحشی و سمندر کردستانی و لاک پشت مهمیزی اشاره کرد.
سردشت با 90 هزار هکتار جنگل و 30 هزار هکتار مرتع بیشترین جنگل های آذربایجان غربی را دارد؛ سه زیستگاه مهم پرندگان در این شهرستان مخزن سد سردشت، اطراف رودخانه زاب و سد خاکی ورگیل است.
7562/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.