رضا حسینی روز پنجشنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار آذربایجان غربی افزود: ساماندهی بازار گوشت استان به ویژه گوشت مرغ در اولویت است و تامین و افزایش ذخیره نهاده ها جزو اقدامات در دست اجرا به این منظور به شمار می رود.
وی ادامه داد: نظارت بیشتر بر این موضوع نیز باید جزو برنامه نهادهای ناظر بازار باشد و از بازرسان و نظارت کنندگان صادق و تحلیلگر و فعال و آگاه به مسایل روز اقتصادی استفاده شود تا بتوان بازار را مدیریت کرد.
وی اضافه کرد: نحوه تامین و توزیع گوشت قرمز و سفید در استان در آستانه سال جدید بسیار مهم بوده که با تامین به موقع نهاده های دامی و خوراک طیور می توان به بهترین وجه آن را مدیریت کرد.
حسینی اضافه کرد: آذربایجان غربی در تولید گوشت قرمز و سفید قادر است علاوه بر تامین نیاز خود به رفع بخشی از نیازهای سایر استان ها هم کمک کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: این استان دارای دامداری های سنتی بسیاری است که تبدیل آنها به صنعتی یک نیاز در راستای افزایش تولید است.
حسینی بیان‌ کرد: اتخاذ تصمیماتی برای ممنوعیت خروج مرغ زنده از استان لازم بوده و به زودی تصمیماتی در این زمینه اخذ می شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: کشاورزی استان دارای ظرفیت های بالقوه ای برای سرمایه گذاری است و این موضوع نیاز به برنامه ریزی و طراحی نقشه راهی برای جهت دهی به پیشران های توسعه دارد.
رسول جلیلی ادامه داد: در طول 6 ماه اخیر، ارزش مادی کالاها و اقلام در بازار تا سه برابر افزایش قیمت دارد که باعث شده تا تاثیر مستقیمی روی قیمت گوشت نیز احساس شود.
وی به میزان و حجم مرغ منجمد توزیع شده در استان از ابتدای سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: شرکت پشتیبانی امور دام از ابتدای سال جاری یکهزار و 695 تن مرغ منجمد توزیع کرده است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بیان کرد: از ابتدای سال جاری 151 تن گوشت گوسفندی گرم و 32 تن گوشت گوسفندی منجمد و یک هزار تن گوشت منجمد گاوی در سطح استان توزیع شده است.
وی بیان کرد: میزان و سطح نیاز استان به گوشت مرغ در طول روز 200 تن و ماهانه 6 هزار تن می باشد این در حالی ست که 6 هزار و 464 تن گوشت مرغ تولید شده است.
جلیلی به افزایش 52 درصدی جوجه ریزی ها در ماه گذشته اشاره کرد و افزود: پنج میلیون و 159 هزار قطعه جوجه ریزی در دی ماه سال جاری انجام شده و این موضوع مسبب افزایش تولید گوشت مرغ و افزایش آن از 6 هزار و 400 تن به 9 هزار و 800 تن خواهد شد.
در این جلسه در زمینه تامین گوشت استان و اخذ مجوز از تهران برای استفاده از ذخایر نهاده های موجود در انبارهای استان در صورت عدم ارسال به موقع آن از بنادر جنوب کشور گفت و گو و تصمیماتی اخذ شد.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی یکی از استان های دارای زنجیره تولید گوشت مرغ است و بهره برداران این بخش با مدیریت 750 واحد مرغداری مشغول فعالیت در این زمینه هستند.
7125/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.