محسن امام وردی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق برنامه ریزی های انجام گرفته پس از سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به این شهرستان و اقدامات انجام گرفته در این زمینه این تصمیم اتخاذ شده است.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون از مجموع 77 روستای این شهرستان، 56 روستا از اینترنت پرسرعت بهره مند است، گفت: پیش بینی شده است تا پایان خرداد ماه 1398 تمامی روستاهای این شهرستان از اینترنت پرسرعت برخوردار شوند.
امام وردی اضافه کرد: بدین ترتیب اشنویه تنها شهرستانی در استان خواهد بود که همه روستاهای آن از اینترنت پرسرعت بهره مند خواهد بود.
وی با اشاره به مشکلات آنتن دهی در محورهای مواصلاتی این شهرستان افزود: با اقدامات انجام گرفته در محورهای مواصلاتی این شهرستان، پوشش جاده ای تلفن همراه و مشکلات آنتن دهی تا 65 درصد در این محورها برطرف شده است.
امام وردی بیان کرد: با برقراری رومینگ اپراتورها نیز امکان استفاده از شبکه اپراتورها فراهم شده است و افراد می توانند در محورهای مواصلاتی اشنویه از شبکه های دیگر تلفن های همراه نیز استفاده کنند .
وی با اشاره به اینکه هم اکنون همه روستاها در اشنویه از تلفن ثابت روستایی بهره مند است، گفت: دستگاه خودپردار ATM نیز در حال واگذاری به روستاهای این شهرستان است که در حال حاضر جهت سهولت امور روستاییان یک دستگاه به صورت رایگان در یکی از روستاها واگذار و یک دستگاه خودپرداز دیگر نیز به زودی واگذار می شود.
معاون مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی در خصوص ارتقای سایت خطوط روستایی افزود: محدودیت هایی پیش از این در دسترسی این خطوط وجود داشت که هم اکنون سایت های روستایی را نیز ارتقا داده شده و طبق برنامه ریزی های انجام گرفته به زودی بهره برداری از ارتقای سایت WCL در این شهرستان نیز صورت خواهد گرفت.
امام وردی افزود: بهره برداری از فیبر نوری جهت افزایش و بهره مندی از مزایای اینترنت پرسرعت به طول 24 کیلومتر در ناحیه صنعتی نالوس و شهر نالوس اشنویه انجام خواهد گرفت.
وی گفت: پیش بینی شده است در خرداد سال 1398 همچنین پوشش اینترنت خانه های بهداشت در 35 روستای اشنویه و هوشمندسازی 96 واحد آموزشی نیز در این شهرستان آغاز شود.
به گزارش ایرنا وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، شهریور ماه سالجاری پس از سفر به آذربایجان غربی به شهرستان مرزی اشنویه نیز سفر کرده و در جلسه شورای اداری این شهرستان حضور یافته بود.
تعداد روستاهای بالای 20 خانوار متصل به خدمات مناسب اینترنتی در ابتدای دولت دوازدهم 25 درصد بود که هم اکنون به 55 درصد افزایش یافته است و باید تا پایان برنامه ششم توسعه این میزان به 90 درصد برسد.
اشنویه دارای 77 روستا بوده که 47 روستا در بخش مرکزی و 30 روستا در بخش نالوس این شهرستان واقع شده است؛ این شهرستان در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و با کشورهای ترکیه و عراق هم مرز است.
9870/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.