بهروز سلیمانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال اسامی چون محمد، ایمان، امین، آلان و شایان به ترتیب بیشترین فراوانی اسامی را در میان پسران به خود اختصاص داده اند و اسامی چون باران، بارین، ثنا، آلا و آوا نیز به ترتیب بیشترین اسامی بوده که برای نامگذاری دختران در اشنویه توسط خانواده ها برای فرزندانشان برگزیده شده است.
وی ادامه داد: از ابتدای امسال یکهزار و 296 نوزاد در اشنویه متولد شده اند که از این تعداد 690 پسر و 606 نفر نیز دختر هستند.
سلیمانی آمار ازدواج در 9 ماهه امسال را 560 مورد اعلام کرد و گفت: این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته چهار مورد کاهش نشان می دهد.
وی آمار طلاق در سال جاری در این شهرستان را نیز 114 مورد اعلام کرد و افزود: این آمار در مقایسه با سال گذشته با یک مورد کاهش همراه است.
سلیمانی همچنین میانگین سن ازدواج در اشنویه را در پسران 26 و در دختران 20 سال عنوان کرد.
وی بیان کرد: در سال جاری با تغییر نام 40 فرد در این شهرستان موافقت شده که به اجرا درآمده است و افراد در صورتی که نام مناسبی ندارند بر اساس ضوابط قانونی مشخص شده نام جدیدی را می توانند برای خود تعیین کرده و در شناسنامه ثبت کنند.
وی همچنین درخصوص ثبت نام کارت ملی هوشمند در این شهرستان نیز افزود: از ابتدای این طرح تاکنون 46 هزار و947 نفر کارت ملی هوشمند را دریافت کرده اند و بدین ترتیب بیش از 86 درصد از جمعیت اشنویه هم اکنون دارای کارت ملی هوشمند هستند.
به گزارش ایرنا، اشنویه در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد و بیش از 74 هزار نفر جمعیت دارد.
9870/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.