بهرام زینال زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان اعتبار برای اجرای طرح های مرمت و بازسازی ایل راه عشایری، احداث دیوار ساحلی و آب نما در استان هزینه شده است.
وی ادامه داد: بهسازی چشمه و احداث آبشخور دامی، تأمین آب و آبرسانی آشامیدنی عشایر و احداث شبکه آبرسانی از دیگر طرح هایی هستند که در بهمن ماه امسال همزمان با دهه فجر افتتاح می شود.
وی اضافه کرد: این طرح ها در شهرستان های ماکو، مهاباد، شاهین دژ، میاندوآب، پیرانشهر، بوکان، چالدران، خوی، نقده، سلماس، ارومیه، شوط، چایپاره و پلدشت به بهره برداری می رسد.
مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی بیان کرد: با افتتاح این طرح ها 2 هزار و 265 خانوار عشایر از خدمات طرح های آبرسانی بهره مند می شوند.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی سومین استان کشور از نظر جمعیت عشایری است و بر اساس آخرین سرشماری 15 هزار و 599 خانوار عشایری با جمعیتی بالغ بر 104 هزار نفر در این استان زندگی می کنند.
2 میلیون و 670 هزار هکتار اراضی مرتعی در این استان وجود دارد که 60 درصد آن /حدود یک میلیون و 615 هزار هکتار/ تحت پوشش عشایر استان است؛ عشایر استان 12 ایل و 21 طایفه مستقل هستند، 540 منطقه ییلاقی در آذربایجان غربی وجود دارد و 336 روستای آذربایجان غربی نیز ویژه عشایر استان است.
9918/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.