«سلیمان مام عزیزی» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در قالب این طرح هم اکنون 70 درصد جمعیت دانش آموزی مقطع ابتدایی مدارس این شهرستان از امکانات اتاق اسباب بازی برخوردار هستند.
وی با بیان اینکه این اتاق های اسباب بازی برای نوآموزان پیش دبستانی و دانش آموزان دوره اول دبستان یعنی پایه اول، دوم و سوم پیش بینی شده، اضافه کرد: هم اکنون 50 اتاق اسباب بازی در مدارس بوکان ایجاد شده و برای تجهیز آنها تاکنون 500 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
مام عزیزی ادامه داد: معلمان و مربیان مدارس ابتدایی با استفاده از وسایل مختلف بازی موجود در این اتاق ها، مهارت های زندگی و درسی را به دانش آموزان می آموزند.
وی ادامه داد: ایجاد اتاق بازی در مدارس ابتدایی برای نخستین بار در کشور، توسط کارشناسان آموزش و پرورش این شهرستان تدوین و برنامه ریزی شد.
مدیر آموزش وپرورش بوکان افزود: این طرح در جلسه‌ای در اداره کل آذربایجان غربی با حضور وزیر آموزش و پرورش مطرح و با استقبال مسوولان کشوری همراه شد و به تازگی دستورالعمل اجرای آن در سطح کشور ابلاغ گردید.
وی بیان کرد: ایجاد این کلاس ها نشاط، جذابیت و فضای خوشایندی را در مدارس ابتدایی ایجاد کرده است که به صورت فوق برنامه در مدارس اجرا می شود.
مام عزیزی افزود: مهارت هایی از قبیل درست راه رفتن، پرتاب کردن و دویدن دانش آموزان اجرا می شود تا کم تحرکی که دامان جامعه دانش آموزی را گرفته، جبران شود.
وی گفت: تاکید ما بر این است که بازی از جنس مهارت های حرکتی اشاعه پیدا کند یعنی علاوه بر اسباب بازی و ابزارهایی که به عنوان وسایل بازی بچه ها بکار برده می شود، مهارت های حسی- حرکتی و تعادلی دانش آموزان هم تقویت شود.
به گزارش ایرنا، معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش قرار است بهمن سال جاری رویکرد جدیدی را به طور آزمایشی در برخی مدارس دنبال کرده و اتاق بازی را همراه برنامه درسی کند.
این معاونت بنا دارد در اولین گام یکهزار مدرسه که البته داوطلب اجرای طرح بازی و یادگیری هستند را در اجرای این طرح مشارکت دهد و فضایی مهیا کند تا شیرینی و لذت آموختن در وجود دانش آموزان نهادینه شده و به نحوی دلبسته مدرسه شوند که حتی پس از ساعات آموزشی نیز مشتاق ماندن در فضای آموزشی باشند.
در بوکان 43 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول تحصیل هستند که از این تعداد 23 هزار نفر در مقطع ابتدایی تحصیل می کنند.
7510/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.