بهزاد نیکمرام روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال 6 هزار و 212 مددجوی آذربایجان‌غربی در کلاس های آموزشی و تربیتی شرکت کرده اند که نسبت به زمان مشابه سال گذشته، 13 درصد رشد داشته است.
وی اظهار داشت: علاوه بر آن، چهار هزار و 554 مددجوی دانش آموز و 772 مددجوی دانشجو امسال از خدمات فرهنگی و آموزشی این کانون ها بهره مند شده اند.
وی بیان کرد: برای ارائه خدمات آموزشی در کانون‌های فرهنگی، تربیتی و آموزشی این نهاد در سال جاری بیش از سه میلیارد ریال هزینه شده است.
معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان غربی اضافه کرد: خدمات فرهنگی و تربیتی با موضوعات اخلاق اسلامی، احکام، قرآن، آسیب های اجتماعی، سبک زندگی اجتماعی و برنامه های ورزشی، اردویی و فرهنگی به مددجویان استان ارائه می شود.
وی با بیان اختصاصی بودن آموزش های کانون فرهنگی و تربیتی برای مددجویان، یادآور شد: تمام خدمات این کانون ها برای مددجویان به صورت رایگان ارائه می شود.
وی اظهار داشت: این کانون ها به 2 نوع دائم و موقت تقسیم می‎شود که کانون های دائم در طی سال فعالیت دارند و کانون های موقت تنها در تابستان تشکیل می شود.
وی ادامه داد: برگزاری مسابقات استانی قرآن، برگزاری کارگاه‌های آموزشی آشنایی نسل جوان و نوجوان با دستاوردهای چهل ساله انقلاب، اعزام یک هزار و 500 مددجو به اردوهای زیارتی مشهد مقدس و اعزام 42 مددجو به عتبات عالیات از مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های معاونت فرهنگی کمیته امداد آذربایجان‌غربی در ماه های پایانی سال است.
نیکمرام گفت: امسال سه هزار و 277 مددجو با تلاش کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌ غربی به سفرهای زیارتی اعزام شدند.
معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌ غربی افزود: همچنین پنج هزار و 24 نفر از دانش آموزان، دانشجویان، زنان بازمانده از تحصیل، دختران جامانده از ازدواج، زنان سرپرست خانوار و زنان مطلقه با هزینه نزدیک به 2 میلیارد و 550 میلیون ریال به اردوهای تربیتی و آموزشی یک روزه درون استانی اعزام شدند.
به گزارش ایرنا، کانون های فرهنگی و تربیتی کمیته امداد مراکزی هستند که در آنها فعالیت های فرهنگی و آموزشی خاص جهت ارتقای سطح علمی و فرهنگی دانش ‎آموزان و همچنین برنامه هایی در راستای غنی سازی اوقات فراغت آنان ارائه می دهند.
تعلیم آموزه های دینی، تربیت انقلابی آینده سازان کشور و همچنین تبیین مهارت ها و توانمندسازی مددجویان از مهم ترین ویژگی های کانون های فرهنگی و تربیتی کمیته امداد امام خمینی (ره) است.
بیش از 130 هزار نفر در آذربایجان غربی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.
8137/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.