به گزارش ایرنا امیر تیموری شامگاه یکشنبه در آیین گرامیداشت روز پرستار، با اشاره به جایگاه ویژه شغل پرستاری گفت: تحمل سختی های کار، خدمت صادقانه و بی منت، تعهد در قبال بهبود بیماران و انگیزه و هدف والا از مشخصه های متمایز کننده و قابل تقدیر شغل پرستاری است.
وی با اشاره به اینکه بخش عظیمی از درمان بیماران در بیمارستان ها بر عهده پرستاران است، گفت: پرستاران علاوه بر انجام امور حرفه ای و کاری، با نگاه محبت آمیز و دلسوزانه و تلاش ایثارگونه خود بخش زیادی از رنج های بیماران را التیام می بخشند.
رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی خوی نیز در این همایش، ضمن تبریک این روز باشکوه و تقدیر از زحمات ارزشمند پرستاران گفت: پرستاری که با دستان نوازشگر و قلب مهربان خود، درد بیمار را تسکین می بخشد و به او نوید حیاتی دوباره می دهد، باید قدر او را دانست و به او و حرفه مقدس وی احترام گذاشت.
فاطمه مقدم تبریزی اضافه کرد: حضرت زینب کبری (س) توانست ضمن پیام رسانی شایسته از واقعه عظیم کربلا، از بازماندگان حادثه جان سوز عاشورا نیز به نیکویی پرستاری کند و لقب بزرگ پرستار همیشه تاریخ را زیبنده خود کند و مقام پرستار را در دشت نینوا چنان اعتبار بخشید که امروز، روز پرستار، به زاد روز آن بانوی بزرگ، شکوه و عظمت یافته است .
مقدم تبریزی گفت: اگر بهترین پزشکان و جراحان، کار خودشان را با بیمار به بهترین وجه انجام دهند اما از آن بیمار پرستاری نشود، به طور غالب کار آن پزشک و جراح عالیقدر، بی فایده خواهد بود که این نشان از اهمیت کار پرستاری است.
وی در ادامه ضمن اشاره به خدمات ارزشمند پرستاران در دوران دفاع مقدس گفت: تاریخ انقلاب اسلامی نیز شاهد جان فشانی و از خود گذشتگی های پرستاران رشیدی است که وظیفه امداد رزمندگان غیور میهن اسلامی را به عهده داشتند که بعضی از این بزرگواران نیز با شهادت خویش برگ زرینی در صفحه خدمات پرافتخار این قشر زحمتکش به جا نهادند.
وی ضمن اشاره به اینکه تلاش های زیادی شده تا قسمتی از مطالبات پرستاران هرچه زودتر پرداخت شود، گفت: مدیریت دانشکده با سرلوحه قرار دادن عوامل انگیزشی در ایجاد تعهد حرفه ای به تمام پرستاران شاغل در دانشکده، این نوید را می دهد که به تمام نظرات همکاران پرستار ارزش قائل بوده و مشارکت پرستاران را در تصمیم گیری ها می طلبد.
به گزارش ایرنا، پنجم جمادی الاول، زاد روز میلاد حضرت زینب (س) است که به همین مناسبت این روز در تقویم رسمی ایران به منظور قدردانی از خدمات ارزشمند و انسان دوستانه پرستاران این قشر از جامعه سلامت نامگذاری شده است.
7132/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.