جواد علیزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه بر آن، 156 امدادگر در ارومیه فعالیت می کنند و در آمادگی کامل برای مقابله با بحران قرار دارند.
وی با اشاره به جمعیت جوانان فعال در هلال احمر این شهرستان اضافه کرد: 638 نفر جزو داوطلبان جوان جمعیت هلال احمر ارومیه هستند.
وی ادامه داد: امروز امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر از آمادگی و توانمندی بسیار بالایی برخوردار هستند زیرا باید هر لحظه آماده خدمت‌ رسانی باشند.
وی با اشاره به اینکه دوره های آموزشی برای بالابردن توانایی و ارتقای کیفیت خدمات نیروهای هلال احمر این شهرستان اجرا می شود، بیان کرد: برگزاری دوره های عمومی امداد، نجات، جاده، ارتفاع، سیلاب و پیش بیمارستانی از جمله این برنامه ها بوده است.
علیزاده گفت: مقابله با بحران‌ها، امداد در سوانح، آموزش همگانی و عواملی از این قبیل از جمله وظایف جمعیت هلال احمر است و در همین جهت با اجرای آموزش های همگانی تلاش داریم تا فرهنگ خود کنترلی در جامعه نهادینه شود.
وی بیان کرد: 13 کانون دانشجویی هلال احمر، 11 کانون غنچه های هلال احمر و سه کانون روستایی و آزاد در سطح شهرستان ارومیه فعالیت دارد و آموزش های لازم را در جامعه هدف ترویج می کند.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی از جمله استان های سردسیر کشور است که به علت موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی منحصر بفرد همواره در معرض بحران های طبیعی نظیر سیل و زلزله قرار دارد و کسب آمادگی برای امدادرسانی و کاهش دامنه آسیب ها و خسارت های آن جزو ضرورت های زندگی اجتماعی شهروندان این استان محسوب می شود.
آذربایجان غربی 17 شهرستان، 42 شهر و بیش از 2 هزار و 800 روستا دارد و جمعیت آن حدود سه میلیون و 300 هزار نفر است.
جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران یک سازمان غیرانتفاعی ایرانی و عضوی از نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر است و در داخل کشور ایران و در برخی موارد در دیگر مناطق جهان به فعالیت‌های امدادی و بشردوستانه فعالیت دارد.
هلال‌احمر طبق وظایف بین‌المللی خود (کمیته بین‌المللی صلیب سرخ) باید در مواقع بروز بحران‌هایی نظیر سیل، زلزله و جنگ و غیره در داخل و خارج مرزها به امدادرسانی و خروج مصدومان و قربانیان این حوادث کمک کند.
هلال احمر جمهوری اسلامی ایران دارای سازمان‌های زیرشاخه متعددی است که طیف گسترده‌ای از خدمات پزشکی، بهداشتی، آموزشی و امدادی را در بر می‌گیرد.
حمایت از آسیب دیدگان نظامی و غیر نظامی، آمادگی در برابر سوانح، پاسخ گویی به سوانح، کمک به بهبود بهداشت و سلامت جامعه، گسترش اصول هفتگانه نهضت بین المللی صلیب سرخ وهلال از محورهای اصلی فعالیت جمعیت هلال احمراست.
9918/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.