اردلان محمدپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با ورود سامانه بارشی جدید به آذربایجان غربی از بامداد امروز دمای هوا در بیشتر مناطق استان افزایش محسوس پیدا کرده و به طور میانگین دما در استان پنج درجه و در مناطق جنوبی استان نیز 10 درجه افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته تکاب و چالدران با دمای منفی 12 درجه سانتی گراد سردترین و بوکان و شاهین دژ با 9 درجه سانتی گراد گرم ترین شهرهای آذربایجان غربی بود.
محمدپور افزود: در 24 ساعت گذشته دمای هوای ارومیه بین منفی 9 و سه درجه سانتی گرد و مهاباد بین صفر و پنج درجه سانتیگراد در نوسان بود.
وی یادآور شد: قبل از ورود این سامانه، حداق دمای هوای تکاب منفی 16 و حداقل دمای هوای مهاباد منفی 11 درجه سانتی گراد بود.
وی با اشاره به اینکه این سامانه از ظهر امروز فعالیت بارشی خود را در استان شروع می کند اظهار داشت: فعالیت این سامانه به صورت بارش برف و باران، وزش باد و مه غلیظ خواهد بود و تا اواخر وقت دوشنبه استان را تحت تاثیر قرار می دهد.
وی اضافه کرد: بیشترین فعالیت این سامانه در مناطق جنوبی استان خواهد بود و به دلیل بارش برف و باران و کاهش دید افقی امکان اختلال در تردد جاده ها وجود دارد.
آذربایجان غربی در منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و میانگین بارش های سالانه آن 450 میلی متر و در حدود 2 برابر میانگین بارندگی کشور است.
میزان بارش در آذربایجان غربی طی دی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2 تا سه برابر افزایش یافته و با رشد 93 درصدی نسبت به متوسط بلند مدت همراه است.
3020/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.