علی مصطفوی روز شنبه در جلسه ستاد هماهنگی راهیان نور جنوب آذربایجان غربی افزود: راهیان نور حرکتی اثر بخش و موثر برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است و باید این کاروان ها تقویت شوند.
وی اضافه کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمن فکر می کرد ایران تضعیف شده و می خواست کشور را تجزیه کند که با رشادت ها و ایثارگری های شهدا، جانبازان و ایثارگران این امر محقق نشد.
وی اظهار داشت: امروز وظیفه ما حمایت، حفظ و پاسداری از خون شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت است و اعزام این کاروان های راهیان نور راهی برای آشنایی با فرهنگ ایثار و شهادت به شمار می رود.
وی بیان کرد: آشنا شدن روزافزون جوانان با فرهنگ دوران دفاع مقدس از جمله مهمترین عواملی است که می تواند در ایستادگی مردم مقابل توطئه دشمنان موثر باشد.
مصطفوی ادامه داد: اردوهای راهیان نور بهترین فرصت برای ایجاد این آشنایی است و باید زمینه برای حضور روزافزون جوانان در این اردوها فراهم شود.
معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی گفت: سهمیه امسال برای اعزام کاروان راهیان نور جنوب استان 10 هزار نفر است که از این تعداد هشت هزار نفر با اتوبوس و 2 هزارنفر نیز به صورت خودجوش و با خودروهای سواری به مناطق عملیاتی جنوب استان اعزام می شوند.
به گزارش ایرنا، در دوران هشت سال جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران، استان آذربایجان غربی علاوه بر بمباران هوایی در جنگ های زمینی نیز با نیروهای بعثی و مزدوران آنان درگیر بود.
این استان 12 هزار شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.