مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب گفت: به برکت وجود نظام مقدس اسلامی آمار مرگ و میر مادران طی سه سال گذشته در میاندوآب به صفر رسیده است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی سهراب حیدری در مراسم گرامیداشت روز پرستار که شب گذشته در میاندوآب برگزار شد با اشاره به اینکه، آمار مرگ و میر مادران یکی از شاخص های اصلی رتبه بندی در هر کشور است گفت: قبل از انقلاب به ازای هر 100 هزار نفر 138 نفر مرگ و میر مادران ثبت شده است و این آمار در سایه دستاوردهای انقلاب به 8 نفر در 100 هزار نفر رسیده است و به حول و قوه الهی و تلاش پزشکان برای سومین سال متوالی است که در میاندوآب مرگ و میر مادر ثبت نشده است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب با اشاره به اینکه به کوری چشم بدخواهان نظام، امسال چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را باشکوهتر از همیشه جشن خواهیم گرفت، گفت: جمعیت کشور ما نسبت به قبل از انقلاب دو برابر شده است ولی خدمات پزشکی بیش از 100 برابر رشد داشته است ، در همین میاندوآب پزشکان هندی و بنگلادشی طبابت می کردند و این در حالی است که امروز 64 پزشک متخصص و بیش از 80 پزشک عمومی، و بیش از 500 نفر پرستار داریم که این آمارها در قیاس با قبل از انقلاب افزایش خیره کننده ای نشان می دهد.
حیدری گفت:  با قول مساعد دکتر آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کارانه پرستاران و پرسنل و همچنین حق بازنشستگی عوامل بازنشسته شبکه بهداشت و درمان میاندوآب تا پایان امسال پرداخت خواهد شد.
وی در ادامه گفت: دانشکده پرستاری میاندوآب از سال 1392 شروع به کار کرده و سالانه تقریباً 35 نفر پذیرش دارد و امسال چهارمین سال جشن فارغ التحصیلان این دانشکده را برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.