به گزارش ایرنا حجت الاسلام ناصرجوانبخت روز چهارشنبه در دیدار با رییس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری در بحث حمایت و تقویت اقتصاد مقاومتی مبتنی بر اقتصاد دانش‌بنیان افزود: باید درصدد ایجاد راه‌های مناسب جهت گسترش همکاری باشیم تا متولیان حوزه اوقاف به بهترین وجه ممکن بتوانند به حوزه علم و فناوری ورود کنند.
وی اضافه کرد: تا آنجا که در توان داریم باید مردم را با مراکز دانش بنیان و پارک علم و فناوری آشنا کنیم تا موقوفات خود را به این حوزه اختصاص دهند.
وی اظهار داشت: برای هدایت واقفان به حوزه علم و فناوری نیازمند یک برنامه مدون هستیم که با ایجاد یک اتاق فکر مشترک با حضور نمایندگانی از پارک علم و فناوری آذربایجان غربی، خیّران و نمایندگانی از اداره کل اوقاف و امور خیریه استان می‌توان به این امر رسیدگی کرد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: استفاده موقوفات در جهت توسعه علم و دانش مایه مباهات است و سرمایه‌گذاری های معنوی در این راستا باقیات صالحات به شمار می رود.
رییس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی نیز در این دیدار گفت: یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی، تقویت اقتصاد دانش‌بنیان و حمایت از آن است زیرا امروزه اقتصاد دنیا بر پایه اقتصاد دانش‌بنیان استوار است.
حسن حیدری با اشاره به پتانسیل و ظرفیت بالای پارک علم و فناوری موجود در استان و معرفی آن به عنوان یکی از قطب‌های علم و فناوری کشور افزود: اقتصادی که بر اساس فناوری باشد، سودآورتر خواهد بود و مسیری که اقتصاد کشور را به جلو می برد حوزه اقتصاد دانش‌بنیان است.
وی ادامه داد: تعامل و هم افزایی مراکز دانش بنیان و حوزه خیرین و اوقاف از برنامه های این نهاد است و اگر بتوانیم در حوزه علم و فناوری سرمایه‌گذاری کنیم بیش از هر زمان دیگر می‌توانیم در تولید و اشتغال رشد قابل توجهی داشته باشیم.
به گزارش ایرنا مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی بعد از این دیدار از واحد تولید لامپ های ال ای دی پارک علم و فناوری بازدید کرد.
به گزارش ایرنا پارک علم و فناوری آذربایجان غربی با هدف بسترسازی برای تولید ثروت از طریق علم و فناوری تاسیس شده است؛ این نهاد به عنوان یکی از ارکان مهم شکل گیری و توسعه اقتصاد دانش­ بنیان تلاش می­کند تا با استفاده از موقعیت ممتاز همجواری با سه کشور آسیایی و اروپایی و دارا بودن هفت مرز رسمی در سطح کشور به حمایت همه جانبه از شرکت­های مبتنی بر دانایی و خلاقیت و جذب سرمایه­ گذار بپردازد.
این پارک در تلاش است تا زمینه تجاری سازی و بازاریابی ایده های نوآورانه و فناورانه را فراهم کند و نقش کلیدی در یاری رساندن به حضور فعال این شرکت ها در سطوح ملی و بین المللی داشته باشد.
8137/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.