محمدتقی خیری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد 88 واحد دارای کد شناسایی و مابقی دارای مجوز استفاده از علامت استاندارد است.
وی با بیان اینکه امسال نیز برای 32 محصول مختلف پروانه کاربرد علامت استاندارد صادر شده است، ادامه داد: در این مدت تعداد 42 پروانه استاندارد تمدید شده که بیشتر در حوزه های غذایی و کشاورزی، مصالح ساختمانی و واحدهای خدماتی بوده است.
خیری اضافه کرد: امسال تعداد 15 پروانه کاربرد علامت استاندارد واحدهای صنعتی به دلیل رعایت نکردن موازین و الزامات استاندارد ملی مربوطه، تعلیق و ابطال شده است.
رییس اداره استاندارد مهاباد در خصوص کنترل کیفیت فرآورده های تولیدی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 394 مورد بازدید کارشناسی از واحد های تولیدی انجام شده و در جهت اجرای استاندارد سازی آنها 60 مورد تذکر و 91 مورد اخطار به واحدهای تولیدی و خدماتی ابلاغ شده است و همچنین تعداد 13 واحد نیز به تعزیرات حکومتی معرفی شده اند.
خیری بیان کرد: در 9 ماهه امسال تعداد یکهزار و 776 نوبت آزمون بر روی نازل های سوخت مایع (جایگاه های عرضه بنزین و گازوییل) توسط مجری آزمون دوره ای تایید صلاحیت شده انجام شده که تنها هفت عدد از این نازل ها مردود شده است.
وی ادامه داد: در این مدت تعداد هفت هزار و 836 آزمون تست هیدروستاتیک بر روی مخازن CNG انجام شده که از این تعداد 33 مورد مردود شده است.
رییس استاندارد مهاباد همچنین در خصوص عملکرد این اداره در رابطه با نظارت بر اوزان و مقیاس های موجود نیز اظهار داشت: در 9 ماهه اول امسال تعداد 2 هزار و 726 آزمون دوره ای از وسایل سنجش و توزین توسط آزمایشگاه همکار استاندارد مورد آزمون قرار گرفته که تعداد 2 هزار و 674 مورد قبول و 52 مورد نیز مردود شده است.
وی با اشاره به اینکه تعداد 18 جایگاه سیلندر پرکنی گاز مایع در جنوب آذربایجان غربی وجود دارد، گفت: در آخرین بازرسی از این واحدهای خدماتی تعداد 104 سیلندر گاز مایع و 6 هزار و 100 شیرسیلندر از چرخه مصرف توزیع خارج شده اند.
خیری یادآور شد: تمامی این فعالیت ها در راستای حفظ ایمنی و سلامت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان صورت گرفته است.
وی از شهروندان خواست که در هنگام خرید محصولات مشمول مقررات استاندارد اجباری علاوه بر تاریخ تولید و انقضا به علامت استاندارد و کد 10 رقمی زیر علامت استاندارد که مکمل یکدیگرند، توجه کنند.
وی ادامه داد: شهروندان می توانند برای پیگیری و وضعیت اعتبار علامت استاندارد، کد 10 رقمی زیر آن را به سامانه 10001517 ارسال و یا با شماره 1517 تماس برقرار کنند.
شهرستان مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
9903/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.