سعید رحمان پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اداره منابع طبیعی نقده در زیرحوزه ' کهریزه شکاک ' /سدهای ملاتی، گابیون بندی و خشکه چینی/ اقدام به اجرای عملیات مکانیکی و بیولوژیکی کرده که شامل اجرای پنج هزار مترمربع عملیات مکانیکی از جمله 200 هکتار کپه کاری، 500 هکتار حفاظت و قرق و 10 هکتار نهال کاری است.
وی ادامه داد: کاداستر کردن اراضی ملی با 6 هزار هکتار مساحت در داخل این حوزه شامل روستاهای کهریزه شکاک حلبی، کویک و یونسلو از دیگر برنامه های این طرح هاست.
وی بیان کرد: اجرای کلاس های آموزش و ترویج در خصوص فرهنگ سازی منابع طبیعی و آبخیزداری در روستاهای واقع در حوزه این شهرستان از برنامه های ترویجی و آموزشی این اداره کل است.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نقده اضافه کرد: یکهزار و 500 نفر از جوانان شهرستان نقده در راستای اجرای طرح های آبخیزداری مشغول فعالیت شدند.
رحمان پور با اشاره به اهداف اجرای طرح های آبخیزداری گفت: جلوگیری از سرریز روان آب ها از دامنه های حوزه آبریز، کنترل سیلاب هایی که روستای های اراضی ملی و کشاورزی پایین دست را تهدید می کند، جلوگیری از فرسایش خاک، افزایش آب های زیر زمینی، تقویت پوشش گیاهی، افزایش تولید علوفه و افزایش ارزش اقتصادی منطقه از اهم اهداف اجرای طرح های آبخیزداری است.
وی با اشاره به اهمیت حفاظت از منابع طبیعی افزود: حفاظت از منابع طبیعی نیازمند مشارکت همه جانبه مردم است زیرا این منابع وابسته به دولت ها نیست و امر احیا و محافظت از آن یک امر همگانی است.
به گزارش ایرنا شهرستان 125 هزار نفری نقده یکی از شهرهای جنوبی آذربایجان غربی بوده و در فاصله حدود 80 کیلومتری جنوب ‌شرق ارومیه واقع ‌است.
آذربایجان غربی 2 میلیون و 750 هزار هکتار عرصه ملی دارد که 101 هزار هکتار آن را جنگل ها تشکیل می دهد و نقطه آغاز رویشگاه جنگلی زاگرس محسوب می شود.
وجود مراتع مناسب موجب شده تا جمعیت دامی استان از تنوع خوبی برخوردار باشد؛ بیشتر مراتع در نوار مرزی بین ایران و ترکیه واقع شده و بنابراین بیشترین جمعیت دامی استان نیز در این ناحیه به ویژه در شهرستانهای ارومیه، خوی، مهاباد و سلماس تمرکز یافته است.
9918/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.