ابراهیم محمدپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: واکسیناسیون دام ها به صورت رایگان و علیه بیماری های دامی همچون تب برفکی، شاربن، لمپی اسکین، تب مالت و آبله در سطح شهرها و روستاهای شهرستان انجام شده است.
وی بیان کرد: از مجموع دام های مایه کوبی شده، 371 هزار و 182 راس دام سبک و 36 هزار و 502 راس دام سنگین را شامل می شود.
وی اضافه کرد: در این مدت 400 قلاده سگ های گله و همچنین هشت میلیون و 613 هزار و 700 قطعه طیور نیز علیه بیماری های مختلف واکسینه شده اند.
محمدپور اظهار داشت: علاوه بر این 2 هزار و 294 راس گاو، یکهزار و 985 راس گوسفند و 36 هزار مترمربع جایگاه دام ها نیز در سطح این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون سمپاشی شده است.
وی با اشاره به اینکه هیچ کانون تب برفکی در شهرستان مشاهده نشده است، گفت: طرح مایه کوبی دام ها علیه این بیماری از ابتدای آبان آغاز و به مدت 2 ماه ادامه می یابد که در این راستا حدود 200 واحد روستایی تحت پوشش قرار گرفته و حدود 100 هزار دام سبک نیز مایه کوبی می شوند.
محمدپور اضافه کرد: طرح واکسینه کردن دام ها برای جلوگیری از بیماری تب برفکی به شیوع بیماری در جامعه هدف بستگی دارد که این طرح از نظر تعداد بدون محدودیت بوده و در سال 2 یا سه بار تکرار می شود.
به گزارش ایرنا، در شهرستان مرزی سردشت بیش از 120 هزار راس انواع دام های سبک و سنگین وجود دارد که از این تعداد بیش از 100 هزار راس را دام های سبک و مابقی را دام های سنگین تشکیل می دهد.
7562/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.