اردلان محمدپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سامانه بارشی از بامداد فردا وارد استان می شود و بارش برف و باران و وزش باد را به همراه دارد.
وی اضافه کرد: این سامانه فعالیت خود را ابتدا در مناطق جنوبی استان شروع می کند و تا صبح روز جمعه به فعالیت خود ادامه می دهد و با خروج آن دمای هوا کاهش پیدا می کنند.
وی در خصوص میزان بارش های سامانه بارشی که دیروز منطقه را ترک کرد نیز گفت: با فعالیت این سامانه بیشترین بارش استان در اشنویه به مقدار 6 میلی متر ثبت شد و بارش ها در سردشت 2.7 میلی متر و در پیرانشهر 1.4 میلی متر بود و بیشترین ارتفاع برف در ایستگاه کله گاوی مهاباد به مقدار 15 سانتی متر ثبت شد.
وی اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته دمای هوای ارومیه بین منفی چهار و هشت درجه سانتی گراد و دمای هوای مهاباد بین منفی سه و هفت درجه سانتیگراد در نوسان بود.
وی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته تکاب با دمای منفی 9 درجه سانتی گراد سردترین شهر و ارومیه و میاندوآب با هشت درجه سانتی گراد گرم ترین شهر آذربایجان غربی بود.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و میانگین بارش های سالانه آن 450 میلی متر و در حدود 2 برابر میانگین بارندگی کشور است.
3020/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.